• Nintendo Switch-csen is működésre bírták a GTA 5-öt
  • Persze egy olyan változaton, amin Linux operációs rendszer futott
  • A képkockaszám viszont hagyott némi kívánnivalót maga után
  • Az esetek többségében olyan 4-5 fps környékén mozgott

Noha a Nintendo Switch-re is jelennek meg olyan AAA címek, melyeket nem valamelyik belsős stúdió fejleszt, ezek látványvilága általában eléggé visszafogott (elég csak a The Witcher 3: Wild Hunt portjára gondolni), emellett pedig a sebesség sem túl fényes. Többek között emiatt aggódnak sokan a kézikonzolra érkező Call of Duty-epizódok minőségétől, mivel a franchise képviselői elég sok helyet foglalnak, ráadásul a gépigényük sem kicsi. Rengeteg olyan nagysikerű alkotás van viszont, ami soha nem látott napvilágot erre a masinára, a Geekerwan nevű YouTube csatorna pedig a fejébe vette, hogy futásra bír néhány sikercímet – persze nem a hagyományos értelemben.

A tehetséges videós egy feltört gépet használt, amin Android és Linux operációs rendszer futott, és míg az olyan mobilos címekkel, mint a Genshin Impact, semmi baja nem volt, a PC-s játékok már – nem meglepő módon – eléggé kifogtak rajta. A God of War például elfogadható látványt produkált ugyan a kvázi Steam Deckké alakított eszközön, de cserébe számos probléma akadt a hanggal, a képkockaszám pedig úgy 12 fps körül mozgott – mondjuk, hogy nem igazán ideális a megfelelő időben történő hárításhoz. A Respawn által fejlesztett Titanfall 2 még a 35 fps-t is elérte helyenként (a Source motor előnyei, ugyebár), az igazi hidegzuhany viszont akkor érkezett, amikor a youtuber elindította a Grand Theft Auto 5-öt. Ahogy az a videóban is látható, átvezetők során még csak-csak megütötte a program a 10-12 fps-t, a játék során viszont ez a nem túl impozáns szám is lecsökkent úgy 4-5-re – mindezt 720p és alacsony grafikai beállítások kíséretében. Ettől függetlenül viszont fut a játék Nintendo Switch-csen, így erre a kérdésre most már lehet igennel felelni, csak azt ne kelljen kifejteni, hogy milyen minőségben.