• Még nem tudja a Valve, hogy milyen játékot készítsen a VR szemüvegéhez
  • Kísérleteztek a meglévő sorozataikkal, így a Half-Life-fal is
  • Az egyetlen ígéretes ötlet egyelőre a Portal átültetése
  • A Portal VR demót ki is lehetett próbálni a GDC-n

A GDC során minden volt, csak Half-Life 3 bejelentés nem. Újra láthattuk a Steam Machine platformot és a végleges Steam Controllert, bemutatkozott a Steam Link és a Source 2, illetve természetesen jelen volt a Vive VR-szemüveg is. Utóbbi kapta a főszerepet, a tapasztalatok szerint pedig a Valve és a HTC kiváló munkát végzett, az eszköz megelőzi az Oculus Riftet az élmény terén -- egyelőre azonban konkrét Valve-játékok nincsenek.

A Valve programozója, Jeep Barnett elmondta: azon dolgoznak, hogy megtalálják azt az ötletet vagy már létező programot, ami jól tudna illeszkedni a virtuális valósághoz. Eddig kísérleteztek a Left 4 Deaddel és a Dota 2-vel, illetve természetesen a Half-Life-fal is, de semmi konkrét nincs még. „A legértékesebb erőforrásunk most az idő, és ebből nincs elég, hogy mindennel foglalkozni tudjunk. Szeretnénk, ha az összes játékunk a virtuális valóságba kerülne? Abszolút! De nincs elég időnk és emberünk.” -- mondta Barnett.

Az egyik ígéretes ötlet a Portal, aminek egy prototípusát (ezt talán mellékeli az eszközhöz) már bemutatták zárt ajtók mögött. Barnett elmondása szerint ennek moduláris felépítése adja magát a virtuális valósághoz, és noha volt egy játszható példányuk kiállítva, ez semmi több nem volt, csak egy demó. Ezen kívül mással is kísérleteznek, például egy olyan puzzle-játékkal, amiben egy zárt szobából kell kijutni, sőt egy Time Crisis-szerű lövöldét is kipróbáltak.

Egyszóval a csapat tényleg mindent megtesz annak érdekében, hogy az ideális játékot megtalálják; Barnett szerint akár egy teljesen új franchise is születhet ebből a kísérletezgetésből.

htc-vive.jpg