A Pokémon GO rajongói nem jártak mostanában a fellegekben. Az első nagyobb frissítés kivette a háromlépéses iránymutató rendszert, a Nearby Trackert a játékból, a Niantic pedig leállította az olyan térképoldalakat, mint a PokéVision. A bili ki is borult, de a fejlesztőcsapat eddig érdemben csak annyit mondott, hogy egyrészt, dolgoznak Nearby Tracker helyreállításán és kibővítésén, másrészt, a térképoldalak ártottak a játékélménynek és amúgy is megszegték a felhasználói szerződést.

Most viszont egy kicsit bővebben is hozzászóltak a témához, ami új megvilágításba helyezi a dolgot. John Hanke, a Niantic feje mondta el, hogy a pokémonok lelőhelyét mutogató PokéVision és társai igen komolyan leterhelték a szervereiket. Mert ugye ezek az oldalak szintén a szerverekről szerezték az információkat, akárcsak a játékosok. A terhelést az alanti grafikonon is láthatjátok. A vonal egyből leesett, amint leállították a PokéVisiont és társait.

pokemon-go-server-strain-post-tracking-apps-shutdown.png

Hanke-től azt is megtudtuk, hogy a csalók is komoly gondot tudnak okozni, ugyanis a botjaik ugyanígy lefoglalják az erőforrásaikat. Viszont ők sem örülhetnek sokáig, mert a Niantic már dolgozik a nyakon csípésükön, és ha ez megtörténik, valószínűleg búcsút inthetnek a sutyiban megszerzett pokémonjaiknak.

Hanke efelől biztosított minket, hogy a Nearby Tracker új funkciókkal vissza fog térni a csalók eliminálása és a szerverek stabilizálása után, sőt, azt is elújságolta, hogy a térképoldalak leállításakor felszabadult erőforrásoknak hála sikerült elindítaniuk a Pokémon GO-t Közép és Dél-Amerika régióiban. Ezt a lehetőséget pedig nem tudták kihagyni, ami azért érthető.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!