A Project CARS a kiadása után is tovább terebélyesedett, pedig gépparkja és pályaállománya már a kezdetekkor sem volt éppen kicsi. Mostanra, azaz bő egy évvel a megjelenése urán tizenkét DLC-csomaggal bővül, ami nagyjából ötven autót és egy tucat új pályát jelent. Mivel ezek a kiegészítők magában a játékmenetben nem hoznak változást, nincs különösebb értelme hagyományos tesztet írni – úgyse tudnék mást elmondani, mint amit már megírtunk tesztünkben –, inkább azt nézzük meg, melyek azok a DLC-ék, amik igazán megérik a beruházást, és mik azok, amikre már csak akkor érdemes költeni, ha nagyon unjuk a meglévő járműveket, vagy minden vágyunk összegyűjteni az összes lehetséges gépcsodát. Illetve összefoglalónk talán arra is rávilágít, miért érdemes megvásárolni a DLC-ket is tartalmazó Project CARS Game of the Year Editionra.

De mielőtt belemennénk a részletekbe, érdemes megjegyezni, hogy a Season Pass helyett használt On Demand-program keretében rengeteg ingyenes kiegészítőt (festések és autók) letölthetünk a Project CARS-hoz a játék honlapján, úgyhogy még nem is feltétlen kell kinyitnunk a pénztárcánkat, ha némi bővítésre vágyunk.

Pályát a kocsik alá

Mindenképpen azokkal a DLC-kel érdemes kezdeni a gyűjtögetést, amelyekben nem csak autókat, hanem új pályákat is találhatunk. Ezek cím szerint az Audi Ruapuna Speedway Expansion, az Aston Martin Track Expansion, a Classic Lotus Track Expansion, a Stanceworks Track Expansion és a Pagani Nürburgring Combined Track Expansion.

Vezetői élmény tekintetében és az újdonság varázsa fényében a Classic Lotus Track Expansion éri meg a legjobban, merthogy ebben négy új versenyjárgányt találunk, ráadásul mindegyike klasszikus masina, így némileg más érzés ezeket vezetni, mint mondjuk a lentebb említésre kerülő 2014-es Aston Martint. Az 1967-es Lotus Type 51, az 1965-ös Lotus Type 40 Ford, az 1966-os Lotus Type 38 Ford és az 1963-as Lotus Type 25 Climax a ’60-as évek versenyeinek igazi gyöngyszemei, amiknél már betanult vezetéstechnikánk biza hamar csődöt mondhat, szóval akár több órás Project CARS-ozás után is újat mutathatnak. Persze a remek verdákhoz aszfalt is jár. Három új pályán lovagolhatjuk meg a Lotus paripáit, méghozzá az 1994-ben bezárt francia Rouen-Les-Essartson, valamint Hockenheim és Silverstone átalakított útjain. Mindezt a legdrágább DLC keretében, hiszen ezt a csomagot 7,49 euróért (kb. 2300 forintért) vesztegetik.

Az Aston Martin Track Expansion a Nevadában található magán tesztpályát, a Mojave-t teszi elérhetővé, ahol öt különböző aszfaltcsíkon és egy speciális teszt futamon száguldozhatunk. Ráadásul három új járművet ad a programhoz James Bond kedvenc autómárkájából. A 959-es Aston Martin DBR1-et, a 2009-es Aston Martin DBR1-2-t, és a 2014-es Aston Martin Vantage GTE-t vehetjük kezelésbe. Ezt a DLC-t 5.49-ért (1700 forintért) tehetjük zsebre.

Az Audi Ruapuna Speedway Expansion az új-zélandi Ruapuna Park International Raceway (hivatalos nevén Mike Pero Motorsport Park) 3,3 kilométeres aszfaltcsíkjára visz el minket, ahol öt etapot teljesíthetünk. Mind e mellé három új gépjármű jár az Audi istállójából, vagyis szintén 5,49 euróért miénk lehet az R18 E-Tron Quattro, az R8 LMP900 és egy 1989-es 90 IMSA GTO.

A Stanceworks Track Expansion mindössze egyetlen pályát tartalmaz, a 7,2 kilométer hosszú skóciai Bannochbrae-t, de ide legalább négy új kocsival gurulhatunk fel. A futurisztikus, és amúgy motorkerékpárokra szakosodott X-Bow által gyártott KTM X-Bow-R-rel, a driftelésre kiválóan alkalmas MX-5 RadBul Formula Drifttel, a BMW 1-Series M-Coupé Stanceworks Editionnal és a BMW 2002 Turbo Stanceworks Editionnal. Ára 5,49 euró.

Eme csomagok közül a legkisebb és legolcsóbb a Pagani Nürburgring Combined Track Expansion, ami mindössze 3,99 euróba (nagyjából 1200 forintba) kerül, viszont pályáit tekintve az egyik legjobb DLC. Merthogy ebben kapott helyet a 24 kilométeres, rövid egyenesekkel, gyors kanyarokkal és hatalmas szintkülönbségekkel bíró Nordschleife, amit sokan a világ egyik legnehezebb pályájának tartanak, és a Project CARS biza nagyon jól visszaadja ezt – speciel nekem nem sikerült rajt-cél győzelmet aratnom még rajta. Emellett ehhez a DLC-hez jár a Nürburgring Grand Prix is, ami hasonlít a Nordschleifére, bár valamivel könnyebb, kivéve esőben, mert akkor csak imával lehet a kocsit az aszfalton tartani. Két autó is lapul a csomagban, a Pagani Huayra BC és Pagani Zonda Revolucion.

Gépállatok egymás közt

Az autópakkoknál nehezebb különbséget tenni ár/érték arányban, hiszen annyiféle fajta kocsi került be a DLC-knek hála a Project CARS-ba, hogy inkább az ízlés dönt arról, kinek mennyire éri meg.

Amit szerintem minden autószerelmesnek érdemes bezsákolnia, az az Old Vs New Car Pack, amiben három autócsoda klasszikus és modern változata kapott helyet, vagyis összesen hat kocsi üti a markunkat 3,49 euróért (kb. 1000 forintért). Személyes kedvencem, a ’64-es Ford Mustang Fastback 2+2 és annak öcsikéje, a 2015-ös Mustang GT mellett ott van a Porsche 911 3.2 ikonikus példánya, a ’87-es CTR Yellowbird, míg korunk Porschéjét az ingyenesen is elérhető RUF RT 12 R gép képviseli. Végül van még itt egy ’73-as BMW 2002 Turbo és egy BMW 320TC WTCC.

Hasonlóan érdemes lehet beruházni a Racing Iconis Car Packrra, szintén 3,49 euróért. Ebben öt legendás versenyjármű lapul, név szerint a ’94-es Bentley Continental GT3, a ’90-es évek GT1 bajnokságainak ikonja, a BMW V12 LMR, a Bentley Speed8 LMGTP, a Mercedes-Benz CLK-LM 1998-ból és egy 1997-es McLaren F1 GTR. Ezek olyan járművek, amik nem hiányozhatnak egy autószerelmes digitális gyűjteményeiből, ráadásul ezeket vezetni is üdítő.

4,99-ért (1500 forintért) tehetünk szert a Limited Edition Upgrade-re, amiben öt egyedi paripa van, úgymint a McLaren F1, a Sauber C9, BMW M1 ProCar, a Mercedes-AMG C-Class Coupe DTM és a 1967 Ford Mk IV. Ár/érték arányban én viszont ezt a fentiekhez képest sokallom, még akkor is, ha ilyen autócsodákról van szó.

Az 1,99 euróért (600 forintért) osztogatott Modified Car Pack, valamint az egységesen 3,49 euróért árusított Japanese Car Pack, US Race Car Pack és Renault Sport Car Pack viszont inkább már csak az érdekességek kategóriába sorolhatóak. Bár a Modifiedben fellelhető Pagani Zonda Cinque Roadster, Ruf CTR3 SMS-R és Ariel Atom 3 Mugen még figyelmet érdemel, valahogy a US Race, a Renault és a Japanese Car DLC-k kicsit átlagosra sikerültek – bár kétségtelen, hogy a gyűjtők szívét ezek a csomagok is megdobogtathatják, ráadásul árukat tekintve igencsak méretes pakkok. A japán csomag hat, a Renault öt, a US pedig négy gépcsodával bővíti a gépparkot.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Összegezve: a Project CARS tisztes DLC-tárháza többnyire megéri a pénzét, bár magában a játékmenetben nem hoz változást. Leginkább a pályapakkokra érdemes költeni, pláne, hogy autók is járnak hozzájuk – igazándiból ezek színesítik ennek a remek játéknak a kínálatát. A járműpakkoknál viszont már érdemes válogatni, mert bár remekül kidolgozott kocsikról van szó, könnyen lehet, hogy csak egy masina jön be a pakkból, ami máris kicsit átbillenti az ár/érték arányt. Persze, szerencsére nincsen szó túlárazott DLC-kről, így pedig a mellényúlást is könnyebb lenyelni.