• A Capcom más irányba vitte volna el a játékot
  • Live-service modellel és mikrotranzakciókkal
  • Szerencsére ebből semmi nem került be

A Resident Evil 7: Biohazard sok rajongó szerint egyfajta rebootként működött az ikonikus franchise számára. A túlélőhorror FPS visszavezette a Resident Evil-t az igazi horrorhoz, és Ethan Winters útját mutatta be, amint megpróbálja megtalálni eltűnt feleségét, és elkerülni a Baker-családot, akiket megfertőzött egy furcsa vírus. A Resident Evil 5-6 akcióorientáltabb játékmenetét elhagyva sokan dicsérték a Resident Evil 7 rejtélyének folyamatos kibontakozását, valamint az idegtépő horror-hangulatot, ami rátelepedett a játékosokra.

Annak ellenére azonban, hogy a Resi 7 pozitív kritikákat kapott a rajongóktól és a kritikusoktól egyaránt, Jun Takeuchi, a Resident Evil 7 társ-producere szerint a túlélőhorror cím egészen másképp is nézhetett volna ki. Takeuchi szerint (aki nemrég a Biohazard YouTube-csatornáján adott interjúban mesélt a fejlesztésről), a Capcom eredetileg azt szorgalmazta, hogy a Resident Evil 7 inkább egy élő-szolgáltatásos (live-service) cím legyen, mikrotranzakciókkal kiegészítve. Takeuchi kijelentette, hogy a fejlesztőknek azt mondták, hogy "olyan játékot készítsenek, amilyet a játékosok szeretnének", ebbe viszont nem fértek bele a sokak által szidott miktrotranzakciók. Mindenesetre érdekes lett volna látni, hogy mi kerekedik a Resi 7-ből, ha maradnak ennél a koncepciónál.