Sokszor hallani manapság, hogy a konzolgeneráció végéhez közeledve egyre nehezebbé és nehezebbé válik új szellemi termékeket sikerre vinni. A Dishonored megjelenése előtt is sokan kongatták a vészharangot, és bevallom, hogy személy szerint én sem hittem a játék anyagi sikerességében (annak ellenére sem, hogy fantasztikus lett).

Erre tessék, megjönnek a hivatalos toplisták, mi pedig alig hiszünk a szemünknek: a múlt héten a játék második lett a Steam összesített listáján, közvetlenül az XCOM mögött úgy, hogy csak péntektől lehetett megvenni, az angol eladási listán pedig szintén a második helyig jutott (az aktuális FIFA-epizódot ilyenkor az angoloknál nem lehet megverni), ami azt jelenti, hogy a brit üzletek is szépen el tudtak adni belőle. Könnyen lehet, hogy a Dishonored válik az év legsikeresebb új IP-jévé -- na nem mintha olyan sok lett volna a teljes árú rétegben.

Persze mindez még csak jelzésértékű információ, a hivatalos eladási adatokig nem kell levonni belőle semmilyen messzemenő következtetést. Tény azonban, hogy a játékosok ki vannak éhezve a AAA-kategóriás kreativitásra, és ha a Dishonored sikeressé válik, akkor akár új trendet is teremthet különös stílusával és remek játékmenetével.