Azt eddig is tudtuk, hogy a CD Projekt RED hihetetlen módon odafigyel a The Witcher 3: Wild Hunt fejlesztésére, de amit a temérdek ingyenes tartalommal valamint a két fizetős kiegészítővel művel a stúdió, az bizony példaértékű lehet az egész videojátékos ipar számára.

Vegyük csak a május 31-én érkező Blood and Wine kiegészítőt, amit több mint 30 játékórával, majdnem 100 küldetéssel és 40 bejárható helyszínnel bővíti Ríviai Geralt elképesztő kalandját, amit több manapság megjelenő AAA kategóriás teljesen program nem mondhat el magáról, nem hogy egyetlen DLC. Mindezek mellett azonban a játék egyik fejlesztője, Len de Gracia az Eurogamernek felfedte, hogy a kiegészítő telepítését követően a The Witcher 3 technikailag is megújul.

Mivel az akció-RPG helyszíne, Toussaint egy teljesen új térképen kap helyet, ezért a CD Projekt RED úgy fogott hozzá a DLC elkészítésének, mintha egy különálló játékot fejlesztenének az alapoktól kezdve. Így a festői szépségű vidéket járva észre vehetjük majd, hogy a környezeti elemek 90%-a megújult, hogy a dús növényzettel borított területek mérete 20%-kal megnövekedett, valamint azt is, hogy friss bevilágítási effektek teszik még barátságosabbá az amúgy sötét titkokat rejtegető várost.

Mindezek azonban nem izzasztják meg majd jobban a játékot futtató gépeket, legyenek akár konzolok vagy PC-k, ugyanis a fejlesztők számos módon optimalizálták a program teljesítményét, valamint finomítottak a textúrák megjelenítésének metódusán is. Len de Gracia szerint be akarták bizonyítani, hogy még többet ki tudnak hozni a The Witcher 3-ból, mint amit gondoltak a játékosok. Nos, ezek alapján úgy tűnik, hogy ez bizony sikerülni is fog nekik.