Jade Raymond annak idején arról vált híressé, hogy a Ubisoft állítása szerint ő vitte a vállán a teljes Assassin's Creed-projektet, mely aztán csúnya fiaskóba torkollott, és csak az Ezio-trilógiával sikerült megmenteni a franchise-t a süllyesztőtől.

Raymond kisasszony azóta a Splinter Celleken ügyködik, keze benne volt a Conviction modernizálásában és a Blacklist tradicionálisabb tervezésében is. A sorozat persze sikert sikerre halmoz, bár a legnagyobb blockbustereknek nyilván a közelükbe sem ér. Ennek pedig Jade szerint megvan az oka: a Splinter Cell-sorozat túlságosan összetett és bonyolult ahhoz, hogy nagy tömegek számára is vonzóvá váljon, sőt, a legnehezebb, legkeményebb lopakodós játékról van szó az egész piacon.

"Az egyik dolog, ami mindig visszatartotta, függetlenül a változtatásoktól, amikert az elmúlt évek folyamán eszközöltünk, az, hogy még most is az egyik legösszetettebb és legnehezebben játszható sorozat a piacon. Még ha vannak is hardcore rajongóink, akik mindig azt mondják, hogy »hű, ez nagyon király, ilyen élmény kéne még«, ha más lopakodós játékokkal játszanak, azok mind sokkal megbocsátóbbak, mint a Splinter Cell. Úgy gondolom, a Splinter Cell maradt a lopakodós játékok legtisztább formája. (...) A Splinter Cell egy agyalós játék: igényli az intelligens, összetett gondolkodást és tervezést, melynek első szakaszában el kell döntened, hogyan fogod csinálni a dolgokat, majd meg kell értened a játékelemeket, és még a kütyüjeiddel és a felszereléseddel is foglalkoznod kell." -- nyilatkozta a tervező, majd megerősítette, hogy a Blacklist sokkal inkább hasonlít majd a klasszikus trilógiára, mint az egyébként remekül sikerült, ám eléggé akcióorientált Conviction.

Ezzel a véleménnyel csak egy baj van: túl részrehajló, és tényként közöl olyan állításokat, amik nem igazak, vagy legalábbis nehezen ellenőrizhetők. Bár biztos vagyok benne, hogy a kommentek között akad majd egy-két Metal Gear Solid-, vagy akármilyen játékszakértő, aki felfedi, mi a tényleges igazság, már ha van olyan, ugye.

Csak egy dolog biztos: a Splinter Cell: Blacklist augusztusban jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra, PlayStation 3-ra, sőt, Wii U-ra is. Ha pedig érdekel a játék, érdemes megnézned legújabb előfizetési akciónkat is.