Míg tegnap megcsodálhattuk a Bioshock Infinite DLC-je, a Burial at Sea első öt percét és achievement-listáját, addig ma az új epizódról mondott pár szót Ken Levine, az Infinite fejlesztésének dirigense, miután a Redditen nekiszegeztek néhány kérdést.

Első körben gyorsan tisztázta, miért is váltották le Rapture-t Columbiára: „Sok interjúban elmondtam már, hogy hátra kellett lépnünk egyet és megnézni, mitől BioShock egy BioShock játék. Ha akkor azt látjuk, hogy Rapture-tól, az Irrational nem csinált volna új részt a sorozathoz.”

Technikailag az alapos szemle után arra jutottak, hogy az Infinite és a BioShock 1-2 sok dologban hasonlítanak, és ezek a hasonlóságok azok, amik azzá teszi ezt a szériát, ami. Az egyik, hogy olyan helyszínen játszódnak, ami reális, ugyanakkor fantasztikus, és részletesebben kidolgozott, mint bármely más játékban. A másik, hogy mindhárom részben változatosak a harcok, és olyan eszközöket biztosít a játékosoknak, amelyekkel más-más módon vetheti bele magát egy-egy összecsapásba. Ez a két tényező, a helyszín és a harc az, ami Levine szerint BioShockká tesz egy BioShock játékot.

És hogy mi a helyzet a következő epizóddal? Nos, Levine úgy véli, egyelőre még korai lenne erről beszélni. Az Irrationalnál ugyanis attól függ egy játék elkészítése, hogy van-e olyan ötlet rá, amibe a csapat beleszerethet. Ha ez nem jön össze, akkor majd foglalkozik vele egy másik stúdió, ahogy az a Bioshock 2 esetében is történt, amit az Irrational helyett a 2K Marin készített el.

Úgyhogy új Bioshock játék valószínűleg lesz, de egyáltalán nem biztos, hogy azt is az Irrational Games fogja készíteni, mint ahogy egyelőre az sem valószínű, hogy a közeljövőben készülne el. De legalább itt van nekünk még a Burial at Sea az Infinite mellé, amely két részben érkezik, és újra visszavisz minket Rapture sötét folyosóira.