Kérjük jelentkezz be!
Cities: Skylines

Cities: Skylines

A Colossal Order városépítő szimulátora, mely méltó ellenfele a mára szebb napokat is látott SimCity játékoknak.
#869676 Carmageddon4 2023. október. 24. 23:02
Carmageddon4
Ezt a második részt kár volt kiadni, egy halom trágya. Halasztották volna jövőre.
Gamer gyerek:D
#763287 kekesi 2015. november. 06. 16:28
kekesi
Sziasztok!

Hosszabb kihagyás után újra elővettem a játékot, de valamiért ha a kurzort rá akarom vinni, valamelyik menüpontra vagy szövegre, csak félcentivel felette érzékeli. (pl New Game és h rámegyek a szövegre semmi, de felé viszem az egeret már érzékeli is. Mi lehet a megoldás? A beállításokat lenulláztam és a játékot is újra raktam. az lehet a probléma okozója, hogy feliratkoztam egy közösségi map-re a Steam műhelybe?
#761915 bodak 2015. július. 14. 11:49
bodak
#761914 :: ]{redenc (2015. július. 14. 11:26)
Az általad említett épületek, építmények, objektumok nem modok, hanem úgynevezett assetek, ezek nem érintik az achievementeket. A modok külön fülön vannak, és meghatározott számú lehet egyszerre aktív, az assetek esetében nincs ilyen korlátozás. Modok között a Traffic Manager, a Traffic ++, az IPT (Improved Public Transport), a Terraform Tool, a Tree Brush, az All Spaces Unlockable, az Unlock All, a Precision Engineering, a No Pillars, a Building Eyedropper Tool és az Enhanced Zoom (plusz HideUI) mind kiváló eszköz, némelyik szerintem egyenesen esszenciális. A közlekedéssel kapcsolatban érdemes kihangsúlyozni az alapvetések mellett (körforgalom, sztráda, egyirányú utak), hogy a CiS lakosai szeretnek gyalogolni, így rendkívül hasznos, bár sokak által elhanyagolt a gyalogos felül- és aluljárók építése. Erre szolgál a dekoráció utolsó fülén a Pedestrian Path, a betonos kivitelt lehet emelni, és áthidalni vele sztrádákat, összekötni a különböző zónákat. Aluljárót pedig a legutóbbi frissítés óta lehet készíteni, az alagutakhoz hasonló módon. Nagyon meg tudja dobni a fejlődést!
Jogos, sikeresen összemostam a kettőt (másfele mod az is ami itt "csupán" asset, rossz reflex a részemről). Köszönet a korrekcióért!

Ha vitatkozni akarnék mondhatnám, hogy technikailag az asset is nevezhető modnak (hisz módosítom vele az alapjátékot), de mivel külön kezeli őket a játék, és gyakorlatban is világos a határvonal a kettő közt csak felesleges kötözködés lenne.
That is not dead which can eternal lie. And with strange aeons even death may die.
#761914 ]{redenc Moderátor 2015. július. 14. 11:26
]{redenc
Az általad említett épületek, építmények, objektumok nem modok, hanem úgynevezett assetek, ezek nem érintik az achievementeket. A modok külön fülön vannak, és meghatározott számú lehet egyszerre aktív, az assetek esetében nincs ilyen korlátozás.

Modok között a Traffic Manager, a Traffic ++, az IPT (Improved Public Transport), a Terraform Tool, a Tree Brush, az All Spaces Unlockable, az Unlock All, a Precision Engineering, a No Pillars, a Building Eyedropper Tool és az Enhanced Zoom (plusz HideUI) mind kiváló eszköz, némelyik szerintem egyenesen esszenciális.

A közlekedéssel kapcsolatban érdemes kihangsúlyozni az alapvetések mellett (körforgalom, sztráda, egyirányú utak), hogy a CiS lakosai szeretnek gyalogolni, így rendkívül hasznos, bár sokak által elhanyagolt a gyalogos felül- és aluljárók építése. Erre szolgál a dekoráció utolsó fülén a Pedestrian Path, a betonos kivitelt lehet emelni, és áthidalni vele sztrádákat, összekötni a különböző zónákat. Aluljárót pedig a legutóbbi frissítés óta lehet készíteni, az alagutakhoz hasonló módon. Nagyon meg tudja dobni a fejlődést!
Nem tűrök meg más zsarnokot, csak azt a kis hangot a lelkemben. (Mahátma Gandhi)
#761912 bodak 2015. július. 14. 09:50
bodak
Bár nem én vagyok a közvetlen címzett, köszönet az ajánlásért! Olvastam afelől hogy a forgalom résztvevői mazsolák, és itt is, mint a SimCity 4-ben a jó város alapja a hatékony forgalmi hálózat - bár jelen esetben máshol ütközik ez ki.
SC4-ben nemigen fejlődtek az épületek (főleg a kereskedelem) alacsony forgalom mellett, illetve a hosszú út a munkába a lakóházakat fogta vissza. Eddigi rövidke tapaszatlatom alapján itt ez kimerül abban, hogy túlterhelt utak mentén a kiszolgáló épületek hatósugara csökken, ergo a költséghatékonyság romlik, valamint a gyárak-kereskedelmi zónák beszállítói és munkásai nehezen jutnak el a célterületre, ezzel jó eséllyel "meghal" az érintett épület. A túl sűrűn elhelyezett kereszteződések meg csak hatványozzák a gondokat.

Még nem merültem bele a modokba komolyabban, csak (jó)pár esztétikai (parkok, fák) és funkcionális kiegészítést alkalmaztam ott ahol hiányosságot véltem felfedezni (szemétújrahasznosítás és nagyobb égetők, víztermelés és szennyvíztisztítás, metróállomások, körforgalmak). Bár nagyobb befogadóképességű általános-, és középiskola is jól jöhet még...

szerk.
@viktor940 nem minden mod "kapcsolja le" az achievementeket, amiket felpakoltam, azok mellett is szereztem párat. Bár ezek nem a kódhoz, csak a külcsínyhez nyúlnak hozzá. Gyanítom hogy az előbbi kategóriába tartozók akadályozhatnak meg ezt-azt.
That is not dead which can eternal lie. And with strange aeons even death may die.
#761911 viktor940 2015. július. 14. 09:35
viktor940
#761910 :: ]{redenc (2015. július. 14. 04:06)
Nem, a naperőmű a leggazdaságosabb: a fenntartási költsége 7,5 pénz / hét (1200/160) , míg a legideálisabban elhelyezett szélerőműnek 10 / hét (80/8). (A legeslegjobb pedig a fúziós erőmű, ha sikerül feloldani.) Ami a forgalmat illeti, sajnos az MI elég gyatra, a többsávos utakon is kihasználatlanok a belső sávok, ha megfigyeled, a kényszeres (indokolatlan) sávváltások a dugók leggyakoribb okai, ráadásul a kereszteződéseknél is vannak bajok az automatikusan elhelyezett kanyarodósávokkal . A legideálisabb a Traffic ++, illetve a Traffic Manager mod telepítése, ezekkel ugyanis sávonként megszabhatod az MI-nek, melyiket használja, átszabhatod a sávok kötelező haladási irányát, eltüntetheted a közlekedési lámpákat, kitilthatsz bizonyos típusú járműveket, átállíthatod a sebességhatárokat és így tovább. Igaz, ez rengeteg mikromenedzselést igényel, de a Trafic ++ szerintem szinte kötelező, már csak a plusz úttípusok miatt is (csak gyalogosok és mentők, rendőrök, kukások stb. által használható út, buszút stb.).
Olvastam már, hogy vannak modok amik tudnak segíteni, de ugye modok mellett nem elérhetőek az achivmentek és egyenlőre szeretném a lehető legtöbbet feloldani :D

Origin ID: General_Pukan
#761910 ]{redenc Moderátor 2015. július. 14. 04:06
]{redenc
#761893 :: viktor940 (2015. július. 13. 10:47)
Ahogy számolgattam magamban az áramtermelő épületek fenntartási költségét arra jutottam, hogy a szélerőművek (sima és az advenced) a leggazdaságosabb, persze csak ha van nagyon szeles területed. (de az szerintem minden kezdeti régióban található) Nekem a forgalommal szokott problémám lenni 20 000+-os városoknál egyszerűen majdnem minden területem képes bedugulni, pedig az ipari területek közvetlen kapcsolatban vannak az autópályával, a lakónegyedekből ki van tiltva a tehergépkocsi forgalom stb, próbálok különböző alternatív vagy elkerülő utakat építgetni, de ezek általában csak egy kisebb növekedésig elegendőek... Valószínűleg kell még vagy 5 város, hogy rájöjjek a tökéletes megoldásra :D
Nem, a naperőmű a leggazdaságosabb: a fenntartási költsége 7,5 pénz / hét (1200/160) , míg a legideálisabban elhelyezett szélerőműnek 10 / hét (80/8). (A legeslegjobb pedig a fúziós erőmű, ha sikerül feloldani.)

Ami a forgalmat illeti, sajnos az MI elég gyatra, a többsávos utakon is kihasználatlanok a belső sávok, ha megfigyeled, a kényszeres (indokolatlan) sávváltások a dugók leggyakoribb okai, ráadásul a kereszteződéseknél is vannak bajok az automatikusan elhelyezett kanyarodósávokkal . A legideálisabb a Traffic ++, illetve a Traffic Manager mod telepítése, ezekkel ugyanis sávonként megszabhatod az MI-nek, melyiket használja, átszabhatod a sávok kötelező haladási irányát, eltüntetheted a közlekedési lámpákat, kitilthatsz bizonyos típusú járműveket, átállíthatod a sebességhatárokat és így tovább. Igaz, ez rengeteg mikromenedzselést igényel, de a Trafic ++ szerintem szinte kötelező, már csak a plusz úttípusok miatt is (csak gyalogosok és mentők, rendőrök, kukások stb. által használható út, buszút stb.).
Nem tűrök meg más zsarnokot, csak azt a kis hangot a lelkemben. (Mahátma Gandhi)
#761893 viktor940 2015. július. 13. 10:47
viktor940
Ahogy számolgattam magamban az áramtermelő épületek fenntartási költségét arra jutottam, hogy a szélerőművek (sima és az advenced) a leggazdaságosabb, persze csak ha van nagyon szeles területed. (de az szerintem minden kezdeti régióban található)

Nekem a forgalommal szokott problémám lenni 20 000+-os városoknál egyszerűen majdnem minden területem képes bedugulni, pedig az ipari területek közvetlen kapcsolatban vannak az autópályával, a lakónegyedekből ki van tiltva a tehergépkocsi forgalom stb, próbálok különböző alternatív vagy elkerülő utakat építgetni, de ezek általában csak egy kisebb növekedésig elegendőek... Valószínűleg kell még vagy 5 város, hogy rájöjjek a tökéletes megoldásra :D
Origin ID: General_Pukan
#761891 bodak 2015. július. 12. 23:02
bodak
#761712 :: kekesi (2015. július. 02. 09:05)
Újabb problémám akadt. :D Egyszerűen nem értem mit nem csinálok, jól, de minden bolt, visít, hogy nincs elég, dolgozó, vagy képzett dolgozó, pedig van, 1 egyetem, 2 középiskola és 4-5 általános iskola, az egész város le van fedve és minden kerületbe van Education boost, épp ezért nem értem, hogy az emberek miért nem tanulnak? Megnéztem a mutatókat és a város 35%-a Uneducated, pedig meg lenne a lehetőség, még a költségvetésben is maxra húztam az oktatást, de semmi. Az meg, hogy nincs elég dolgozó, megint érthetetlen, hiszen az RCI mutató alapján építettem az üzleteket és a házakat, figyeltem az arányokra, de annak ellenére, hogy folyamatosan zárnak be az üzletek munkaerő hiány miatt, némelyik meg azért, mert nincs elég vásárló, még is közepes igény van az üzletekre, de ellenben, lakásokra, házakra minimális a szükség, de így meg megint kevés lesz a dolgozó... A gyáraknak pedig ugyan ez, nincs rájuk igény nem is építettem többet, mindnek megvoltak a dolgozóik, erre most még is el kezdenek sírni, hogy nincs munkás és sorra zárnak be. Viszont az ingatlanok értéke szépen alakul, meg minden más rendben van.
Egy időben nálam is volt panasz, aztán pár héten belül megoldódott, mielőtt bezártak volna a gyárak, csak vérfrissítésre volt szükség ugyanis ludas lehet a népesség öregedése is, a nyugdíjasok nem dolgoznak. A korosztályok eloszlását ellenőrizheted az infó nézeteknél, bal oszlop alulról harmadik kis figura.
Ez befolyásolja az oktatást is, értelemszerűen aki már "kinőtte" az általánost nem fog egyetemre menni ha kimaradt az elemi - ergo hiába fedsz le általános iskolával főleg nyugdíjasok lakta területet, nem lesznek okosabbak, a telek értéke viszont nő. Szintén ide sorolható hogy idő kell a népességnek mire kiművelődik (fel kell nőni a kis parasztoknak).
Az "education boost"-ot még nem próbáltam, bár leírása alapján lehet kétélű fegyver, hiszen inkább mennek tanulni az emberek a hatására, mint dolgozni.
de lehet akár közlekedési gond is. Ellenőrizd, hogy a gyárakhoz vezető utak menyire túlterheltek, már amennyiben fennáll még a probléma.
That is not dead which can eternal lie. And with strange aeons even death may die.
#761712 kekesi 2015. július. 02. 09:05
kekesi
Újabb problémám akadt. :D Egyszerűen nem értem mit nem csinálok, jól, de minden bolt, visít, hogy nincs elég, dolgozó, vagy képzett dolgozó, pedig van, 1 egyetem, 2 középiskola és 4-5 általános iskola, az egész város le van fedve és minden kerületbe van Education boost, épp ezért nem értem, hogy az emberek miért nem tanulnak? Megnéztem a mutatókat és a város 35%-a Uneducated, pedig meg lenne a lehetőség, még a költségvetésben is maxra húztam az oktatást, de semmi.

Az meg, hogy nincs elég dolgozó, megint érthetetlen, hiszen az RCI mutató alapján építettem az üzleteket és a házakat, figyeltem az arányokra, de annak ellenére, hogy folyamatosan zárnak be az üzletek munkaerő hiány miatt, némelyik meg azért, mert nincs elég vásárló, még is közepes igény van az üzletekre, de ellenben, lakásokra, házakra minimális a szükség, de így meg megint kevés lesz a dolgozó...

A gyáraknak pedig ugyan ez, nincs rájuk igény nem is építettem többet, mindnek megvoltak a dolgozóik, erre most még is el kezdenek sírni, hogy nincs munkás és sorra zárnak be.

Viszont az ingatlanok értéke szépen alakul, meg minden más rendben van.
#761703 LoneWalkCat 2015. július. 01. 20:15
LoneWalkCat
a leheto legjobbkor jott ]{redenc mester varosuzemeltetesi kurzusa! a buszkozlekedes orjitett meg (vagy a 30 fokos hoseg?) az elmult egy hetben, de mar mukodni latszik a dolog. orok hala es koszonet :)
'I am the Cat who walks by himself, and all places are alike to me.'
#761691 ]{redenc Moderátor 2015. július. 01. 16:35
]{redenc
#761681 :: kekesi (2015. július. 01. 11:25)
Na, megfogadtam a tanácsaidat, így elég nagyot fejlődtem, sikerült elérnem az 5000+ lakót. Létrehoztam néhány kerületet, amiket szabályoztam is, pl. betiltottam mindenhol a dohányzást, és szelektív szemétgyűjtésbe kezdtem, a többit még nem mertem kipróbálni, mert némelyiknek háztartásonként 5 pénz költsége van, vagy még több és félek, hogy túl nagy kiesést okoznának. az iskolák, tűzoltóságok, rendőrségek szépen lefednek mindent, építettem jó pár közösségi teret és el kezdtem figyelni az RCI mutatót is, így mindig csak azt építek amire igény van. A telekérték is felment, a város nagy részén kékeszöld, valahol pedig világoszöld, de a minimum a sötétkék. A gyártelepen pedig világos és sötétkék, azon még igyekszem javítani. Az áram problémát pedig megoldottam, lepakoltam egy szelesebb helyre 5-6 szélturbinát, mert az erőmű kevésnek bizonyult, a sárga tartományba volt, csak a termelése. Viszont mostanra megint gond lett, így 5000 lakos felett, de megnyílt az Oil Power Plan-t, szerinted, jó lenne, ha telepítenék egy olyat a régi helyére vagy inkább a régit is tartsam meg és egy új hatékonyabbat is rakjak le? És még 1 kérdés: a buszjáratoknak feltétlen a végállomásból kell indulniuk? Mert jelenleg egy vonal van, de az a város nagy részét érinti, viszont nem tudom, hogy miként bővítsem? Mert ha jól tudom, egy kész vonalat nem lehet, max új megállókat tudok lepakolni, de új járatot meg nem tudom, hogy érdemes e indítani. A tanácsokat pedig még egyszer köszönöm. :D Tényleg annyi a titka, hogy figyelni kell a mutatókat. Ha eléggé belejövök, lehet beruházok a SimCity 4-re is, majd valamelyik Steam Salen. :)
A szén- és az olajerőmű viszonylag olcsó megoldás, míg nem elérhető a nap-, illetve atomerőmű (bár én inkább az advanced wind turbine-t preferálom). Azt viszont érdemes megjegyezni, hogy ezeknek kell a fűtőanyag, és ha nincs ilyen kitermelés a térképen, akkor importálni kell (ezt a játék automatikusan intézi, csak kell hozzá külső kapcsolat, tehát autópálya-összeköttetés, vasút vagy kikötő), ami jelentősebb forgalmat eredményez, szóval ehhez nem árt fejleszteni az úthálózatot, mert az iparnegyedben amúgy is nagy a forgalom a teherszállítók miatt. Átmenetileg nyugodtan építsd a szén mellé az olajat, később viszont érdemes lecserélni naperőműre őket, az a leggazdaságosabb megoldás.

A buszvonalakat tudod bővíteni, csak bele kell kattintani egy meglévőbe, és le tudsz rakni újabb megállókat. A nagy épület nem végállomás, hanem buszdepó, ahonnan indulnak a buszok és visszamennek szervizre; független a vonalaktól, de nyilván több útvonal centrumába kell lepakolni ezeket, hogy minél gazdaságosabb legyen az üzemeltetés. Érdemes egyébként úgy létrehozni a járatokat, hogy legyen kapcsolódási pont, azaz közös megálló, ahol át tudnak szállni az utasok egy másik járatra, mondjuk egy kör a lakónegyedben, egy kör az üzletek felé, egy az iparnegyedben, és ezeket úgy lerakni, hogy legyen kapcsolódás, így a dolgozó el tud menni melóba, hazafelé bevásárolni, a boltból meg haza.
Nem tűrök meg más zsarnokot, csak azt a kis hangot a lelkemben. (Mahátma Gandhi)
#761682 kekesi 2015. július. 01. 11:31
kekesi
Itt...van pár screenshotot a városomról, a jelenlegi állapotban, szívesen fogadok pár tanácsot. :)
#761681 kekesi 2015. július. 01. 11:25
kekesi
#761680 :: ]{redenc (2015. július. 01. 09:27)
Ha mutatsz egy screenshotot vagy adsz egy mentést, megnézem, mi lehet a gond.
Na, megfogadtam a tanácsaidat, így elég nagyot fejlődtem, sikerült elérnem az 5000+ lakót. Létrehoztam néhány kerületet, amiket szabályoztam is, pl. betiltottam mindenhol a dohányzást, és szelektív szemétgyűjtésbe kezdtem, a többit még nem mertem kipróbálni, mert némelyiknek háztartásonként 5 pénz költsége van, vagy még több és félek, hogy túl nagy kiesést okoznának.
az iskolák, tűzoltóságok, rendőrségek szépen lefednek mindent, építettem jó pár közösségi teret és el kezdtem figyelni az RCI mutatót is, így mindig csak azt építek amire igény van. A telekérték is felment, a város nagy részén kékeszöld, valahol pedig világoszöld, de a minimum a sötétkék. A gyártelepen pedig világos és sötétkék, azon még igyekszem javítani.

Az áram problémát pedig megoldottam, lepakoltam egy szelesebb helyre 5-6 szélturbinát, mert az erőmű kevésnek bizonyult, a sárga tartományba volt, csak a termelése. Viszont mostanra megint gond lett, így 5000 lakos felett, de megnyílt az Oil Power Plan-t, szerinted, jó lenne, ha telepítenék egy olyat a régi helyére vagy inkább a régit is tartsam meg és egy új hatékonyabbat is rakjak le?

És még 1 kérdés: a buszjáratoknak feltétlen a végállomásból kell indulniuk? Mert jelenleg egy vonal van, de az a város nagy részét érinti, viszont nem tudom, hogy miként bővítsem? Mert ha jól tudom, egy kész vonalat nem lehet, max új megállókat tudok lepakolni, de új járatot meg nem tudom, hogy érdemes e indítani.

A tanácsokat pedig még egyszer köszönöm. :D Tényleg annyi a titka, hogy figyelni kell a mutatókat. Ha eléggé belejövök, lehet beruházok a SimCity 4-re is, majd valamelyik Steam Salen. :)
#761680 ]{redenc Moderátor 2015. július. 01. 09:27
]{redenc
#761679 :: kekesi (2015. július. 01. 09:19)
Köszönöm a segítséget, minden problémám megoldódott, kivéve az árammal kapcsolatos, az 1 db coal power plant nem látja el a várost, akár, hogy húzgálom a vezetékeket, ha az áramhiányos zóna közepébe, akkor se jó, ha a szélére akkor, se. Így most tanácstalan vagyok. :S
Ha mutatsz egy screenshotot vagy adsz egy mentést, megnézem, mi lehet a gond.
Nem tűrök meg más zsarnokot, csak azt a kis hangot a lelkemben. (Mahátma Gandhi)
#761679 kekesi 2015. július. 01. 09:19
kekesi
#761676 :: ]{redenc (2015. június. 30. 23:48)
Az áramot vagy a vezeték, vagy a házak "terjesztik". Szóval ha csak elviszel egy madzagot a város szélső házaiig, és aztán van egy nagy lyuk, majd hátrébb még házak, akkor nyilván a hátsó házakhoz nem jut áram, mert nincs összeköttetés. Az áram eszközt kiválasztva látható, hol kék a terület, azaz hol van áram. És figyelni kell a mutatót, mennyi áramra van igénye van a városnak, ha zöldben van, és mégis van "nincs áram" ikon, akkor oda nem jut el a nafta. Az "elméletileg"-et felejtsd el. A mutatókat kell figyelni mindenhol, és inkább több suli legyen, mint kevés. Én mindig annyit pakolok le, hogy minden lakóház le legyen fedve oktatási intézményekkel. Az RCI mutatót kell figyelni, és kielégíteni az igényeket. Ha sárga kell, akkor iparosíts, ha zöld, lakóházakat építs, stb. Folyamatosan kell fejleszteni a várost. ("Felfelé" is, azaz ha alacsony szintű házak vannak mindenhol, és költöznének be még emberek, akkor kell növelni a land value-t, hiszen a magasabb szintű házakba több ember fér el, ugyanígy a nagyobb bolt és gyár több dolgozót vesz fel). A főút mellé mehetnek a kereskedelmi egységek, a parkokat, sulit, és a többit viszont lehet a házak közé tenni, a lényeg a lefedettség (minden ház legyen iskola, park, rendőrség és a többi körzetében). És persze ha blokkokban építkezel, nem árt a tömegközlekedés sem, buszokkal összekötni a kereskedelmi és ipari zónát a lakóházakkal. Az ipar fejlődéséhez is kell a "húzóerő". Bármilyen fura, akár még egy suli is mehet a gyártelepre, az is meg tudja dobni a fejlődést, és igen, kell nekik rendőrség, hogy biztonságban legyenek a telepek, meg üzemorvos a dolgozóknak, meg park, ahol ebédidőben lazíthatnak egy órát. Akár az életben. És tömegközlekedés. Busz az ingázóknak, vasút (érdemes az ipari negyedet és a kereskedelmi zónát összekötni például, hogy a készáru közvetlenül és a leggyorsabban eljusson a boltokba). A kerületeket érdemes használni, hiszen a városi rendeleteket is "testre lehet szabni" így. A lakóövezetből kitilthatod a teherkocsikat, a gyárak megduplázhatják a termelésüket, a boltok az eladásaikat és így tovább. Ráadásul csak így tudsz mezőgazdaságot, erdőgazdálkodást, érc- és olajkitermelést elindítani. Nem tudom, mi az a "barna izé", amire gondolsz a parcellázásnál, de agrárterületet úgy csinálhatsz, ha kijelölsz egy kerületet a district eszközzel, és azt mezőgazdasági területnek állítod be. A város elrendezésére nincs recept; persze lehet csinálni négyzetrácsos, szabályos alaprajzot, ahol milliós lélekszámot is el lehet érni, de az szerintem unalmas. Én mindig azzal kezdek, hogy megnézem, mi hol van (erőforrások, víz, szél stb.), és megtervezem, hogy oda megy majd az agrárterület, oda a szennyvíz, itt lesz a "büdös" ipar és a szeméttelep, itt a belváros és így tovább. Egyébként erre is jó a district eszköz, mert "fel lehet vele rajzolni" a térképre, hogy mit hova akarsz majd telepíteni.
Köszönöm a segítséget, minden problémám megoldódott, kivéve az árammal kapcsolatos, az 1 db coal power plant nem látja el a várost, akár, hogy húzgálom a vezetékeket, ha az áramhiányos zóna közepébe, akkor se jó, ha a szélére akkor, se. Így most tanácstalan vagyok. :S
#761676 ]{redenc Moderátor 2015. június. 30. 23:48
]{redenc
#761674 :: kekesi (2015. június. 30. 22:32)
Azért a helyzet nem olyan súlyos, mint írtam csak túloztam. A mostani 2500 fős városomnál 2 problémám van: 1) Egy Coal Power Plant van építve az ipari negyedbe, amit egy teljesen egyenes villanyvezetékkel juttatok el a városba. De még is sokan panaszkodnak, hogy kevés az áram. Persze csak az erőműtől legtávolabb eső városrészen. 2) Néhány üzlet 4-5 van ami azt írja, hogy nincs elég képzett dolgozó, de mind Low Density zónába van és elméletileg a várost teljesen ellátja a 2 általános iskola és az 1 középiskola. Mondjuk ezzel úgy vagyok, hogy legfeljebb bezárnak a boltok aztán jön helyettük másik. Amúgy nagyon nagy baj, hogy nem jelölök ki zónákat? Mert valahogy úgy néz ki a városom, hogy a főút mentén vannak az üzletek, iskolák, parkok, és egyéb intézmények, a mellékutcákban meg a lakóházak, a várostól viszonylag távol, pedig egy ipari terület. Az adókat pedig 11%-ra vettem egyenlőre, az üzleteknél és a gyáraknál, a lakosságnál pedig 9%, utóbbit gyakran állítgatom, volt, hogy 7-re is levettem, hogy többen költözzenek be a városomba. Azt viszont nem tudtam, hogy a gyárak közé is kell parkokat, meg ilyeneket telepíteni, oda max tűzoltóságot szoktam lerakni, esetleg rendőrséget. Szerinted segítene, ha tennék a gyárak közé is 1-2 parkot, valamint a tűzoltóság mellé még egy rendőrséget? És azt még megkérdezhetem, hogy miként működik a városnegyedek, kerületek létrehozása? Mert, tudom, hogy van ilyen eszköz, de nem tudom, hogy érdemes e használni. És tudnál adni 1-2 tippet, a város elrendezésére? Illetve az utolsó kérdés az, hogy miért nem tudok mezőgazdaságra, kiparcellázni földeket? Mert az a barna izé az, ha jól tudom és, se földút mellé, de betonút mellé nem enged rakni. A választ pedig köszönöm :) a sok kérdésért meg bocsi, de új vagyok még a műfajba, de fejlődök, az első 2 városomhoz képest most jól állok. Amúgy a telekértékek elég jók nagyrészt sötétkék, minden 1-2 helyen pedig kékeszöld.
Az áramot vagy a vezeték, vagy a házak "terjesztik". Szóval ha csak elviszel egy madzagot a város szélső házaiig, és aztán van egy nagy lyuk, majd hátrébb még házak, akkor nyilván a hátsó házakhoz nem jut áram, mert nincs összeköttetés. Az áram eszközt kiválasztva látható, hol kék a terület, azaz hol van áram. És figyelni kell a mutatót, mennyi áramra van igénye van a városnak, ha zöldben van, és mégis van "nincs áram" ikon, akkor oda nem jut el a nafta.

Az "elméletileg"-et felejtsd el. A mutatókat kell figyelni mindenhol, és inkább több suli legyen, mint kevés. Én mindig annyit pakolok le, hogy minden lakóház le legyen fedve oktatási intézményekkel.

Az RCI mutatót kell figyelni, és kielégíteni az igényeket. Ha sárga kell, akkor iparosíts, ha zöld, lakóházakat építs, stb. Folyamatosan kell fejleszteni a várost. ("Felfelé" is, azaz ha alacsony szintű házak vannak mindenhol, és költöznének be még emberek, akkor kell növelni a land value-t, hiszen a magasabb szintű házakba több ember fér el, ugyanígy a nagyobb bolt és gyár több dolgozót vesz fel).

A főút mellé mehetnek a kereskedelmi egységek, a parkokat, sulit, és a többit viszont lehet a házak közé tenni, a lényeg a lefedettség (minden ház legyen iskola, park, rendőrség és a többi körzetében). És persze ha blokkokban építkezel, nem árt a tömegközlekedés sem, buszokkal összekötni a kereskedelmi és ipari zónát a lakóházakkal.

Az ipar fejlődéséhez is kell a "húzóerő". Bármilyen fura, akár még egy suli is mehet a gyártelepre, az is meg tudja dobni a fejlődést, és igen, kell nekik rendőrség, hogy biztonságban legyenek a telepek, meg üzemorvos a dolgozóknak, meg park, ahol ebédidőben lazíthatnak egy órát. Akár az életben. És tömegközlekedés. Busz az ingázóknak, vasút (érdemes az ipari negyedet és a kereskedelmi zónát összekötni például, hogy a készáru közvetlenül és a leggyorsabban eljusson a boltokba).

A kerületeket érdemes használni, hiszen a városi rendeleteket is "testre lehet szabni" így. A lakóövezetből kitilthatod a teherkocsikat, a gyárak megduplázhatják a termelésüket, a boltok az eladásaikat és így tovább. Ráadásul csak így tudsz mezőgazdaságot, erdőgazdálkodást, érc- és olajkitermelést elindítani. Nem tudom, mi az a "barna izé", amire gondolsz a parcellázásnál, de agrárterületet úgy csinálhatsz, ha kijelölsz egy kerületet a district eszközzel, és azt mezőgazdasági területnek állítod be.

A város elrendezésére nincs recept; persze lehet csinálni négyzetrácsos, szabályos alaprajzot, ahol milliós lélekszámot is el lehet érni, de az szerintem unalmas. Én mindig azzal kezdek, hogy megnézem, mi hol van (erőforrások, víz, szél stb.), és megtervezem, hogy oda megy majd az agrárterület, oda a szennyvíz, itt lesz a "büdös" ipar és a szeméttelep, itt a belváros és így tovább. Egyébként erre is jó a district eszköz, mert "fel lehet vele rajzolni" a térképre, hogy mit hova akarsz majd telepíteni.
Nem tűrök meg más zsarnokot, csak azt a kis hangot a lelkemben. (Mahátma Gandhi)
#761674 kekesi 2015. június. 30. 22:32
kekesi
#761673 :: ]{redenc (2015. június. 30. 22:03)
Valamit rosszul csinálsz... Az egy dolog, hogy van ezer erőműved, de el is jut az áram a házakhoz? Mert nekem százezres városokban sem sírnak semmiért, igaz, szinten kell tartani a vizet/áramot, de azért az nem olyan nehéz, főleg nem irreális. A kereskedelemben a low density zónáknak nem kell iskolázott dolgozó (illetve a magas szintűeknek esetleg érettségizett, de a középsuli meg ugye elérhető), márpedig 2500 főnél mást nem építhetsz, amikor pedig zónázható a high density, akkor az egyetem is megnyílik, szóval ezt a problémát se értem igazán. A bevétel meg jön magától. Az adót fel lehet tolni 11%-ra bátran (igazából 13%-nál se sírnak a népek, de a 11 elég stabil), és ahogy az a műfajban alapvetés, azt kell zónázni, amit az RCI demand kér. Fontos, hogy minden fejlődjön magasabb szintre, házak, boltok üzemek, vagyis a land value magas legyen (elérhető távolságban minden közszolgáltatás, iskolák, parkok a közelben, stb.). Ezek egyébként az ipari területeken is fontosak, mert a gyárak, üzemek is szintet lépnek, akárcsak a lakóházak és a boltok. Mondom, valamit szerintem vagy nem jól csinálsz, vagy nem értesz egy-két mechanizmust, mert a játék amúgy (megint csak a véleményem szerint) baromi könnyű, még hard módban is, csak tisztában kell lenni az alapvetésekkel, mechanizmusokkal.
Azért a helyzet nem olyan súlyos, mint írtam csak túloztam. A mostani 2500 fős városomnál 2 problémám van:

1) Egy Coal Power Plant van építve az ipari negyedbe, amit egy teljesen egyenes villanyvezetékkel juttatok el a városba. De még is sokan panaszkodnak, hogy kevés az áram. Persze csak az erőműtől legtávolabb eső városrészen.

2) Néhány üzlet 4-5 van ami azt írja, hogy nincs elég képzett dolgozó, de mind Low Density zónába van és elméletileg a várost teljesen ellátja a 2 általános iskola és az 1 középiskola. Mondjuk ezzel úgy vagyok, hogy legfeljebb bezárnak a boltok aztán jön helyettük másik.

Amúgy nagyon nagy baj, hogy nem jelölök ki zónákat? Mert valahogy úgy néz ki a városom, hogy a főút mentén vannak az üzletek, iskolák, parkok, és egyéb intézmények, a mellékutcákban meg a lakóházak, a várostól viszonylag távol, pedig egy ipari terület.

Az adókat pedig 11%-ra vettem egyenlőre, az üzleteknél és a gyáraknál, a lakosságnál pedig 9%, utóbbit gyakran állítgatom, volt, hogy 7-re is levettem, hogy többen költözzenek be a városomba.

Azt viszont nem tudtam, hogy a gyárak közé is kell parkokat, meg ilyeneket telepíteni, oda max tűzoltóságot szoktam lerakni, esetleg rendőrséget. Szerinted segítene, ha tennék a gyárak közé is 1-2 parkot, valamint a tűzoltóság mellé még egy rendőrséget?

És azt még megkérdezhetem, hogy miként működik a városnegyedek, kerületek létrehozása? Mert, tudom, hogy van ilyen eszköz, de nem tudom, hogy érdemes e használni.

És tudnál adni 1-2 tippet, a város elrendezésére?

Illetve az utolsó kérdés az, hogy miért nem tudok mezőgazdaságra, kiparcellázni földeket? Mert az a barna izé az, ha jól tudom és, se földút mellé, de betonút mellé nem enged rakni.

A választ pedig köszönöm :) a sok kérdésért meg bocsi, de új vagyok még a műfajba, de fejlődök, az első 2 városomhoz képest most jól állok.

Amúgy a telekértékek elég jók nagyrészt sötétkék, minden 1-2 helyen pedig kékeszöld.
#761673 ]{redenc Moderátor 2015. június. 30. 22:03
]{redenc
#761659 :: kekesi (2015. június. 30. 09:36)
Ha valakit érdekelne a játék itt a Steam oldala: http://store.steampowered.com/app/255710/ itt va róla egy bővebb leírás, gépigény.... És már is egy kérdéssel nyitnék: Miért sírnak áramért egy 2500 fős városban, úgy, hogy már van 1 erőművem? Idegesítő nagyon, az előző városom is emiatt hagytam hátra, mert 10000 főnél nem volt elég 8 szélkerék, egy vízerőmű és 2 kisebb erőmű (Coal Powerplant ), ami nevetséges, pedig imádom a játékot, de olyan irreális dolgok vannak benne, mint a már előbb említett 2500 fős kis városomban azért sírnak az üzletek, hogy nincs elég képzett dolgozó, pedig van 2 általános iskola és egy középiskola is, egyetem pedig még nem érhető el, szakiskolák meg nincsenek, így nem értem mi a baj. Illetve még az érdekelne, hogy miként tudnék a lehető legnagyobb bevételre szert tenni? Mert van egy kisebb gyártelepem, úgy 10-15 üzem, raktár, stb, de a költségek levonása után alig marad 1000-2000 pénzem és ez most még elég, de az előző városomnál 10000 főnél már a 15-20 k-s bevétel is kevés volt, mert ugye minden pénzem áramtermelésre fordítottam szinte. Ha lenne valaki aki segít ezeket megválaszolni annak nagyon megköszönném. :)
Valamit rosszul csinálsz... Az egy dolog, hogy van ezer erőműved, de el is jut az áram a házakhoz? Mert nekem százezres városokban sem sírnak semmiért, igaz, szinten kell tartani a vizet/áramot, de azért az nem olyan nehéz, főleg nem irreális.

A kereskedelemben a low density zónáknak nem kell iskolázott dolgozó (illetve a magas szintűeknek esetleg érettségizett, de a középsuli meg ugye elérhető), márpedig 2500 főnél mást nem építhetsz, amikor pedig zónázható a high density, akkor az egyetem is megnyílik, szóval ezt a problémát se értem igazán.

A bevétel meg jön magától. Az adót fel lehet tolni 11%-ra bátran (igazából 13%-nál se sírnak a népek, de a 11 elég stabil), és ahogy az a műfajban alapvetés, azt kell zónázni, amit az RCI demand kér. Fontos, hogy minden fejlődjön magasabb szintre, házak, boltok üzemek, vagyis a land value magas legyen (elérhető távolságban minden közszolgáltatás, iskolák, parkok a közelben, stb.). Ezek egyébként az ipari területeken is fontosak, mert a gyárak, üzemek is szintet lépnek, akárcsak a lakóházak és a boltok.

Mondom, valamit szerintem vagy nem jól csinálsz, vagy nem értesz egy-két mechanizmust, mert a játék amúgy (megint csak a véleményem szerint) baromi könnyű, még hard módban is, csak tisztában kell lenni az alapvetésekkel, mechanizmusokkal.
Nem tűrök meg más zsarnokot, csak azt a kis hangot a lelkemben. (Mahátma Gandhi)
#761659 kekesi 2015. június. 30. 09:36
kekesi
Ha valakit érdekelne a játék itt a Steam oldala: http://store.steampowered.com/app/255710/
itt va róla egy bővebb leírás, gépigény....

És már is egy kérdéssel nyitnék: Miért sírnak áramért egy 2500 fős városban, úgy, hogy már van 1 erőművem? Idegesítő nagyon, az előző városom is emiatt hagytam hátra, mert 10000 főnél nem volt elég 8 szélkerék, egy vízerőmű és 2 kisebb erőmű (Coal Powerplant ), ami nevetséges, pedig imádom a játékot, de olyan irreális dolgok vannak benne, mint a már előbb említett 2500 fős kis városomban azért sírnak az üzletek, hogy nincs elég képzett dolgozó, pedig van 2 általános iskola és egy középiskola is, egyetem pedig még nem érhető el, szakiskolák meg nincsenek, így nem értem mi a baj. Illetve még az érdekelne, hogy miként tudnék a lehető legnagyobb bevételre szert tenni? Mert van egy kisebb gyártelepem, úgy 10-15 üzem, raktár, stb, de a költségek levonása után alig marad 1000-2000 pénzem és ez most még elég, de az előző városomnál 10000 főnél már a 15-20 k-s bevétel is kevés volt, mert ugye minden pénzem áramtermelésre fordítottam szinte. Ha lenne valaki aki segít ezeket megválaszolni annak nagyon megköszönném. :)