Igen, a most megjelent DLC nem titkolt célja, hogy magához édesgesse azokat a Call of Duty játékosokat, akik eddig távol maradtak a Battlefield-sorozattól. A zárt, kisméretű pályák, a járművek teljes hiánya, a fegyveres közelharcok kombinációja jó eséllyel csalogató lehet a CoD-os bakák számára, viszont a meglévő Battlefield játékosok esetében már más a helyzet: szerintük ez a játékmód nagyon eltávolodott az eredeti koncepciótól. Nos, szerencsére a vásárlás senkinek sem kötelező, a döntést megkönnyítendő pedig elmondjuk, mik a saját tapasztalataink a Close Quarters-szel kapcsolatban. 

Zárt osztály

Nagyon szemellenzősnek kell lenni ahhoz, hogy ne vonjunk párhuzamot a Close Quarters és a Battlefield sorozat legnagyobb konkurense, a Call of Duty között. Tény, hogy a kisméretű pályákon történő fegyveres harc egészen ideáig nem volt a Battlefield-sorozat erőssége, de ez a stílus sohasem volt teljesen idegen a sorozattól. Az alapjátékban megtalálható pályák közt is szép számmal akadtak olyanok, melyeken kifejezetten ez a lehetőség dominált, járművekkel pedig csak ímmel-ámmal találkozhattunk. A Close Quarters ezen pályák számát növeli, kisméretű, jóval kevesebb játékost befogadó térképek várják azokat, akik telepítik a DLC-t. 

A Close Quarters -- ellentétben az előző kiegészítővel -- már senkinek sem ingyenes, azaz nem jár automatikusan a Limited Edition tulajdonosok számára. A közel 4000 forintos áron beszerezhető csomag letöltése és telepítése után négy új térképpel leszünk gazdagabbak, melyeken el kell felejteni a 64-fős hatalmas csatákat, a helikopterektől és a tankoktól való folyamatos rettegést - itt már csak a reflexeinkre és a kezünkbe kerülő fegyverekre számíthatunk. Mivel a pályák kicsik, ebből adódóan jóval kevesebb játékos befogadására alkalmasak (bár játszhatók 64 fős módban is, de ezt nagyon nem ajánljuk senkinek). Az alacsony játékosszám ellenére az új térképek rendkívül változatos harcoknak adnak otthont, mindegyik kiválóan lett megtervezve. A pályák telis-tele vannak zegzugos irodákkal, szobákkal, folyosókkal, amelyeken pár másodpercenként garantáltan szembe találjuk magunkat egy ellenséges játékossal. Sosem érezzük azt, hogy a helyszínek szűkek lennének, hiszen mindegyiken rengeteg oldalba kerülési pont, átjáró, titkos alagút és folyosó található. Tényleg, le a kalappal a tervezők előtt. 

A kiegészítőcsomag különlegessége, hogy ezeket a pályákat akár apró darabokra is lőhetjük, köszönhetően a Battlefield 3 alatt futó Frostbite 2 motor sajátos Destuction-moduljának, melyet a Close Quarters számára még fel is tuningoltak a készítők. A HD Destruction névre keresztelt modnak köszönhetően jóval több lebontható fallal, ajtóbejáróval és üvegtáblával találkozhatunk, mint amennyihez más pályákon már hozzászoktunk. Ezeket az épületelemeket aztán már nemcsak robbanószerekkel, hanem egyszerű lőfegyverekkel is ízekre szedhetjük, a továbbfejlesztett rombolható környezetnek köszönhetően pedig a látvány egészen pazarra sikeredett. A százfelé repkedő gipszkarton darabok, a folyamatosan csörömpölő és aláhulló üvegcserepek, továbbá a szanaszét szálldogáló papírlapok látványa egészen lélegzetelállító. Mondhatni, hogy a rombolható környezet most is könnyedén a konkurencia felé emeli a játékot. Apropó, destruktivitás! Sokan előre féltek attól, hogy milyen pusztításokra lesznek képesek ezeken a kicsi pályákon a játékosok egy rakétavetővel, sörétessel vagy gránáttal felvértezve, de szerencsére ezek a fegyverek szinte esélytelenül lassúak ahhoz, hogy bárki közepesnél jobb eredménnyel zárja velük a mérkőzéseket. A ponttábla élén játszó játékosok egyike sem erőlteti ezek használatát, talán nem véletlenül.

Késsel pisztoly ellen

Az új térképek mellett két új játékmódot is kaptunk, ám ezek közül csak az egyik nevezhető teljesen újnak, méghozzá a Gun Master. Ebben a játékmódban két csapatra osztják a játékosokat, s mindenki egy pisztollyal indul, azzal kell leterítenie első áldozatát. Ahogy szerezzük a pontokat és gyűjtjük a killeket, úgy nyílnak meg előttünk a jobbnál-jobb oldalfegyverek, sörétesek és végül az automata karabélyok, egészen az utolsó gyilkolásig, amit már egy késsel kell végrehajtanunk. Ha meghalunk, a fegyverünk megmarad, ráadásul lőszerből sem fogunk hiányt szenvedni. Kicsit bosszantó ugyan, hogy aki lemarad, vagy a meccs közepén csatlakozik csak be, az bizony elég kellemetlenül érezheti magát a pisztolykájával a kezében, amikor arcon lövik egy sörétessel, vagy összefut pár kalasnyikovos fickóval, de ha sikerül az elejétől kezdeni a küzdelmet, akkor remek szórakozásban lehet részünk. Hihetetlen, de még akkor is élveztük a játékmódot, amikor tudtuk, hogy nem mi leszünk a mérkőzés győztesei, és ebben valószínűleg nagy szerepe van a villámgyors újraszületési időnek is. A kiegészítőben található másik játékmód Conquest Domination néven fut, ami nem más, mint egy sima Conquest játékmód azzal a különbséggel, hogy a zászlók megszerzése jóval gyorsabban történik, mint a hagyományos változatban. Ebben a játékmódban csupán arra kell figyelnünk, hogy ne csak az ellenséges zászlók megszerzésére törekedjünk, hanem megvédjük a sajátjainkat, hiszen akár egyetlen játékos is könnyedén elfoglalhatja bármelyiket, amit nem védenek az ellenfél katonái.

A feladat adott

Hasonlóan az előző kiegészítőlemezhez, a Back to Karkandhoz, a Close Quarters is tíz új fegyvert ad a játékosok kezébe, melyekért most is mindenkinek alaposan meg kell dolgoznia, ha szeretné kipróbálni azokat. A tíz új mordály kibontáshoz ez alkalommal is úgynevezett feladatokat (assignments) kell megoldanunk, és minden egyes példány megszerzéséért oda kell tennünk magunkat. Bár ezek a feladatok többnyire könnyen teljesíthetők, mint például élesszük fel 20 szakasztársunkat, gyilkoljunk húszszor pisztollyal és sörétessel, foglaljunk el 20 zászlót, akadnak igazán embert próbáló küldetések is a játékban. A tíz késelés és a tíz C4-es kill például nálunk sehogy sem akar összejönni, sőt, még egy millimétert sem mozdult előre az ezt jelző csúszkánk. Annyi baj legyen, legalább lesz még miért játszanunk a következő hetekben. A dolog további szépsége egyébként az, hogy az új fegyvereket átvihetjük a hagyományos, Close Quarters nélküli térképekre is. 

Modern Battlefield 3

Call of Duty-s lett a Battlefield? A Close Quarters megöli az eredeti játékot? Vajon az örök elégedetlenkedőknek volt igaza, vagy nem is olyan vészes ez az expanzió? Nos, egy dolgot érdemes azonnal leszögeznünk a Close Quartersszel kapcsolatban: a kiegészítőcsomag nem vesz el semmit a Battlefieldből. Nem változtatja meg, nem lesz a Battlefieldből Call of Duty, akárhogy is siránkoznak egyesek internetszerte. Egy szabadon választható, opcionálisan telepíthető kiegészítőlemezről van szó, ami csupán hozzáad valamit az eredeti játékhoz, nem fogja teljesen új irányba terelni az egész márkát. Igen, a Battlefield játékok nagy erőssége a hatalmas nyitott terekben és a járművekben lakozik, de ne fájjon nekünk az, hogy a készítők megpróbálnak más játékosok felé is nyitni. Azok pedig, akik egy kicsit is kedvelték a Modern Warfare sorozatra jellemző multis küzdelmeket, vagy nem idegen számukra ez a zárt terű csatározás, valószínűleg izgalmasnak és jónak találják majd a Close Quarterst, hiszen a DLC remek pályákkal, hihetetlen látvánnyal és számos új, érdekes fegyverrel vár minket.

Vélemény

Azok, akik egy kicsit is kedvelték a Modern Warfare sorozatra jellemző multis küzdelmeket, vagy nem idegen számukra ez a zárt terű csatározás, valószínűleg izgalmasnak és jónak találják majd a Close Quarterst, hiszen a DLC remek pályákkal, hihetetlen látvánnyal és számos új, érdekes fegyverrel vár minket.

Pro Kontra
Pergős játékmenet, sok új fegyver és nagyszerűen felépített pályák, melyeket a rombolható környezetnek köszönhetően élmény ripityára lőni. Kicsit furcsán viselkedik néha a spawn-rendszer.
Grafika: 94%
Hang: 90%
Játékélmény: 85%
89%