Talán még emlékeztek rá, hogy a GTR2-őt - ami 2006-ban jelent meg és állított fel egy etalont a műfajban -, 2007-ben két Race játék követte. A programok természetesen nagyszerűek voltak, és még el is néztük nekik, hogy a két rész között túl sok drámai újítás nem került fel a korongra, igaz, ebben közrejátszott, hogy az alacsonyabb árkategóriában vehettük meg őket. A legutolsó Race óta eltelt egy tisztes év, a svéd csapat viszont megosztott erőforrásokkal dolgozott a GTR Evo-n, lévén ősszel X360-on is bemutatkoznak a srácok. Ezt jelen játékunk sínylette meg, úgy ahogy.

A 2008-as WTCC bajnokság kapásból nem került bele a programba (nem is értjük), pedig a jogok még érvényesek, felhasználhatták volna a játékaikban. Bár temérdek más kategóriában is próbára tehetjük magunkat, a hivatalos túraautó világbajnokság az, mely a vezérvonalat képviseli, mind kidolgozásában, mind szabályrendszerében. A menet a már jól ismert kétversenyes formula per adott helyszín, és ha nagyon nyerő szériában vagyunk, akkor súlytöbblettel kell versenyeznünk, hogy kiélezettebb maradjon a bajnoki csata. Ettől függetlenül ki kell mondjuk: ez egy Race 07 újrakiadás, többé-kevésbé tisztességesen megfejelt extrákkal, semmi több. Ez azt is jelenti, hogy az előző verzió tulajdonosai egy frissítés, avagy kiegészítő-lemez képében magukhoz szólíthatják a GTR Evolution többleteit. A PGO honlapján lévő Race 07 cikk tehát gyakorlatilag teljes egészében lefedi jelenlegi tesztalanyunk savát-borsát, így csupán az adalék, no meg a sajnos kijáró kritika marad ezen cikk reszortja.

GTR EvolutionGTR EvolutionGTR Evolution

A legfőbb újítás, hogy temérdek GT kategóriás autószériát hoztak be a kínálatba, többek között AUDI R8, Dodge Viper, Koenigsegg CCX, Aston Martin és társai, vagyis főképp olyan gépeket, amelyek az FIA GT sorozatában szerepeltek vagy szerepelnek, noha azt a bajnokságot nem tették bele. Szám szerint huszonhat új autó bővíti így ki a Race 07 kínálatát. Az aszfaltcsíkok száma is nőt, tizenkilenc egyedi, s ezt a szokásos rövidítésekkel, ellenkező irányba történő haladási lehetőségekkel negyvenre emelték. És sajnos itt véget is ér az újítások sora.

SimBin játék révén amivel továbbra sincs gond, az a vezetési modell, az autók széleskörű beállítási lehetősége, a realisztikus, a fizika törvényeinek szinte teljes mértékben megfelelő szimuláció, és természetesen annak pazar skálázhatósági lehetősége, hogy akár kezdők is örömüket lelhessék bennük. Vezérlőből kormány az erősen javallott, s jelen esetben az X360 kontrollerjét se merem ajánlani hozzá, mert a kis kar mozgásaira nagyon érzékenyen reagál az autó, kvázi hiányzik belőle a holtjáték, ami miatt egyenesen alig lehet az úton tartani az autót. Kormánnyal viszont gyakorlatilag életre kel az egész, árad belőle a motorsportok minden szépsége, folyamatos koncentrálás, vezetési stílusunk csiszolgatása, az ellenfeleinkkel vívott csaták, mind mind nagyszerűek, mint mindig.

Ám hiába a lehető legjobb szimuláció számítógépeken, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy bizony már lassan 2009-et írunk és ez a játék vizuális megjelenésén nem igazán érezhető sőt, a pályák gyakorlatilag ugyanolyan minőségben köszöntenek ránk vissza, mint a GTR2-ben, csupán (bár nem elhanyagolható) az autók azok, amelyek részletgazdagabbak, mi több, igencsak szépre sikeredtek. A kettőt összeadva, főleg a Grid fényében a látvány sajnos csak egy erős közepest ér, valamint a törésmodell sem lett látványosabb. Az érem másik oldalán viszont üdvözlendő, hogy gépigénye teljességgel baráti, így akár a nagyobb TFT monitorok tulajdonosai is vígan futtathatják kijelzőjük natív felbontásában a játékot. Hangok tekintetében magától értetődően csupán akkor kellene érdemben szólni, ha véletlenül elrontanák, de a mai digitalizálós technológiák fényében az eredeti hangzások, effektek kvázi standardnak számítanak.

A játék kétféle csomagolásban szerezhető be, online vagy offline verziók személyében. Utóbbiból magától értetődően az internetes rész hiányzik kompletten, ami amúgy az autós játékok többjátékos módozatai között a legjobb. Privát szobák, az összes helyszín és versenykategória, minden egyes paraméter az utolsó anyacsavarig állítható, ez a rész verhetetlen, s az emberi tényező miatt szinte megunhatatlan szintre tolja fel a szavatosságot, mert mindig van egy tökéletesebb kör, egy újabb megnyerhető futam, s semmi se ér fel azzal, hogyha embereket győzünk le, - bár ezzel vélhetően nem sok újat mondtam.

Nem óhajtok pálcát törni a GTR felett. Bár evolúciónak nyoma sincs benne, és több játékmódot is belerakhattak volna, de az, amit nyújt az teljesen korrekt. Azért meg külön dicséret jár, hogy a Race 07 tulajdonosok olcsóbban kibővíthetik a már meglévő játékukat. A végértékelésnél a relatíve alacsony pontszám ne tévesszen meg titeket, nem a játék rossz voltát tükrözi, hanem azt, hogy inkább egy rókabőr egy remek elődről lehúzva.