2012/04-es számunk konzolos I Am Alive tesztjének infódobozában a következőket írtuk: „PC-s megjelenésről nincs hír, de nem lepődnénk meg, ha 2-3 hónap múlva (a Rayman Origins mintájára) már a személyi számítógépeken is játszhatnánk a programmal”. A jóslatunk ugyan nem volt egészen pontos, hiszen fél évet kellett várni a PC-s verzióra, ettől függetlenül igazunk lett, hiszen szeptember 6-án a Steamen is megjelent az I Am Alive, így már a PC-s közösség is elmerülhet a nem kevés kihívást, egyedi harcrendszert és speciális mászkálós/ugrálós részeket tartalmazó alkotásban.

Cikkünkben a játékmenet ismertetésére külön már nem térünk ki, hiszen az teljes egészében megegyezik a konzolos változatban tapasztaltakkal, így e tekintetben érdemes elolvasni a kapcsolódó tesztet.

Továbbcsiszolva

Az biztos, hogy az I Am Alive nem a grafikájával szögezte a játékosokat a képernyő elé, hiszen hiába dobogott az Unreal motor a konzolos verzió alatt, a látvány a három évvel korábbi játékokat idézte: alacsony felbontású textúrák mindenfelé, kidolgozatlan tereptárgyak és karaktermodellek, és mindezt egy monokróm szűrővel is megtoldották a készítők . Ez utóbbira igazából szükség is volt, hisz illett a romokban lévő városhoz, de azért sok helyütt látszott, hogy csupán a grafikai hiányosságokat palástolták vele a fejlesztők. A PC-s változat bejelentésekor viszont külön kiemelésre került, hogy a látvány kap majd némi tuningot, és ezúttal nem is lódított a marketing gépezet.

Csodát persze nem kell várni, az I Am Alive még mindig nem egy szép játék, de a konzolos verzióhoz képest rögtön tetten érhető a javulás. Egyrészt a játék már futtatható Full HD (1920x1080) felbontásban is, a modelleket és a textúrákat pedig sikerült ehhez a minőséghez igazítani, így mind a környezet, mind a főhős (illetve a többi karakter) jobban fest, mint ahogy azt fél éve tapasztalhattuk X360-on. Mindez manapság persze édeskevés, a Ubisoft Shanghai munkája grafikai szempontból elbújhat az aktuális sztárjátékok mögött, de azért az mindenképpen pozitív, hogy nem egy az egyben konzolportot kaptunk, hanem a fejlesztők – a lehetőségeikhez mérten – igyekeztek a PC-k képességeihez igazítani a programot.

Kézre áll

És nemcsak a grafika terén tapasztalhatunk fejlődést, de az irányítást is sikerült a billentyűzet/egér kombóhoz igazítani. A program persze továbbra is irányítható kontrollerrel, de túlzás nélkül kijelenthető, hogy a hagyományos PC-s kiegészítőkkel történő navigálás egyáltalán nem olyan frusztráló, mint amilyen az eredeti konzolos megoldás volt – ott ugyanis az analóg karoknak köszönhetően a legkényesebb szituációkban nem mindig az történt, amit a játékos szeretett volna. Ráadásul a gombkiosztás teljes egészében testre szabható, így mindenki a saját szokásaihoz igazíthatja a mozgást és a harcot.

Egy kis plusz

Ha pedig a grafikai „tuning” és a jól belőtt irányítás nem lenne elég, akkor meg kell említeni a tartalmi változásokat is. Igazán komoly bónusz ugyan nem jár a PC-s verzióhoz (így a befejezés ezúttal is teljesen váratlan és értelmetlen), de megjelent az easy nehézségi fokozat (az I Am Alive ugyanis már normálon is jóval nehezebb, mint az átlag játékok), illetve találkozhatunk a Replay Level opcióval is, aminek köszönhetően visszamehetünk minden olyan szakaszra, ahol korábban már végigverekedtük magunkat. Ezen funkció érdekessége az, hogy csakis a kiválasztott fejezet játszható végig, tehát ha teljesítettük az adott szakaszt, akkor visszakerülünk a menübe. Hogy akkor mégis mi az egésznek az értelme? A válasz egyszerű: az achievement-vadászoknak így már nem kell újrajátszani az egész programot a 14 „eredmény” megszerzése érdekében...

Az I Am Alive már konzolon is korrekt kis játék volt, a PC-s port viszont több szempontból is túlmutat a fél évvel korábbi elődön. Ha szereted a kihívásokat és az egyedi játékmenetet, akkor ez a játék bőven megéri az érte kért 15 eurót.