A 2006-ban megjelent MotorStorm első része megalapozta a sorozat jövőjét, így megérdemelten vált a PlayStation 3 nyitókínálat egyik legjobb és legsikeresebb darabjává. A jelenleg futó konzolgeneráció első olyan címe volt, amelyen egyértelműen érezni és látni lehetett, hogy elhozta a HD korszakot. Sokan főleg emiatt a cím miatt váltak PS3-tulajjá (köztük én is), hiszen állejtős látványa, nagyszerű hangjai és kiváló fizikája már első pillantásra is maradéktalanul meg tudott győzni. Természetesen mint játék is piszok jóra sikeredett, ami nem felejtette el a legfontosabb elemet: szórakoztatni tudott. A MotorStorm második része, a Pacific Rift környezetet váltott, és az addigra talán picit unalmassá váló kanyonos, sivatagi világot egy több lehetőséget rejtő trópusi szigetre cserélte le. A bődületes látványon túl a rendkívül változatos és sokszínű játéktere miatt tudott újat mutatni, ami mellé frissített járműparkot, valamint néhány új elemet is kaptunk. A hordozható Sony konzolt becélzó Arctic Edge (amely később PS2-re is megjelent) az addig hiányzó havas világot mutatta be. Ezt követően nem igazán volt ötletünk, hogy mi következhet, sokan a PSP-s rész PS3-ra felturbózott változatára vártak. Ehelyett egy rendkívül érdekes és manapság sokakat foglalkoztató témát rántottak elő az Evolution Studiosnál: a sorozat legújabb darabja ezúttal a lerombolt városi környezetben próbál bizonyítani.

Motorstorm: Apocalypse JátékképekMotorstorm: Apocalypse JátékképekMotorstorm: Apocalypse Játékképek

Valami más


Azt meg kell hagyni, hogy a játék továbbra is zseniális, viszont az ismeretlen okokból bevezetett változások nem kifejezetten lesznek a rajongók ínyére – az Apocalypse már nem a bevált receptet követi. Az ismert Festival módozat továbbra is a karrier módot foglalja magába, melynek felépítését tekintve már merőben mással szembesülünk, mint amit az eddigi részekben megszokhattunk. A szabad verseny- és járműválasztás lehetősége a múlté, ehelyett egy teljesen lineáris úton kell haladnunk, ahol minden az előre megszabott sztori szerint történik. Igen, nem elírás, az új MotorStorm szokatlan módon egy történeti szálat is bemutat, amit a versenyek közötti animált képregények mesélnek el. A rendkívül primitív és abszolút felesleges átvezetők szörnyen unalmasak, az erőltetett poénok csak még tovább rontják az összképet, ami azt eredményezi, hogy az első néhány ilyen videó után szinte azonnal át fogjuk őket ugrani. Becsülendő, hogy a fejlesztőbrigád próbált némi új ízt belevinni a szériába, viszont pontosan ez az az elem, ami egy kicsit sem hiányzott. Szerencsére több más dologgal is kárpótolva leszünk, melyeknek köszönhetően néha úgy érezhetjük, mintha nem is az Evolution Studios játékával játszanánk. MotorStorm-fanatikusként nekem személy szerint az első néhány óra rettentően lassan telt el, csalódásként éltem meg, de amint egyre több időt töltöttem el az Apocalypse világában, rájöttem, hogy egyáltalán nem rossz ez, csak merőben más, mint amit eddig megszokhattunk.

Motorstorm: Apocalypse JátékképekMotorstorm: Apocalypse JátékképekMotorstorm: Apocalypse Játékképek

Szétesve


Motorstorm: Apocalypse Jármû koncepciórajzokGyenge sztori és átvezetők ide, lassan induló karrier mód oda, erről mindenki biztosan meg fog feledkezni abban a pillanatban, amint meglátja az első, szeme előtt összeomló épületet. A sorozat eddigi részei is rendkívül nagy és szépen kidolgozott területekkel operáltak, azonban a friss epizódban minderre rátesz még egy lapáttal az élő környezet. Bár maga a látvány első pillantásra nem tűnik nagy számnak, viszont a pályákat megnyitva folyamatosan egyre több és több apróságot fogunk felfedezni. Rendkívül sok részletet figyelhetünk meg az egyes szakaszokon, ahol a szemünk láttára esnek szét az épületek – az alattunk összeomló felhőkarcolót és a pályán pusztító hurrikánt biztosan tátott szájjal fogjuk végignézni. A katasztrófafilmbe illő jelenetek jelentősen megdobják a versenyek hangulatát, abszolút érezhető, hogy az Apocalypse helyszínéül szolgáló városban valóban elszabadult a pokol. A szemünkbe szóródó törmelék, a felfröccsenő víz és egyéb grafikai effekteknek köszönhetően PlayStation platformon eddig egyértelműen ez a leglátványosabb arcade versenyjáték; plusz ha még a fentiekhez hozzávesszük a 3D-támogatást is, akkor tényleg maximálisan elégedettek lehetünk a látvánnyal.

Motorstorm: Apocalypse JátékképekMotorstorm: Apocalypse JátékképekMotorstorm: Apocalypse Játékképek

Plusz, mínusz


Korábban már volt szó arról, hogy a karrier módban nincs szabad járműválasztás, ezért mindig egy előre meghatározott négy- vagy kétkerekűvel kell megküzdenünk az első helyért. Míg korábban nagyon sokat számított, hogy az adott géppel milyen útvonalat választottunk (például a kamionokkal a sárban, motorral pedig a szűk, ugratókkal telitűzdelt helyeken haladtunk), addig az Apocalypse-ből ez teljesen kimaradt. A lényeg csupán annyi, hogy gyorsak legyünk, és időben alkalmazkodjunk a változó körülményekhez. A pályák kellően változatosak, így szinte minden egyes körben fogunk találni egy addig fel nem fedezett új részletet. Érezni, hogy rendkívüli gondossággal lettek felépítve a helyszínek, ahol a legapróbb dolgokig minden a helyén van.
A választható versenygépeket tekintve öt új osztállyal lettünk gazdagabbak, amely három újfajta kocsit, valamint két motorkerékpárt jelent. Az adott kategórián belül a járművek menettulajdonságait tekintve nem igazán érzékelhető akkora különbség, mint ami az eddigi epizódokban jellemző volt, ezért egyértelműen a külső alapján fogunk választani. Ezen a ponton fontos megemlíteni, hogy kedvenceinket ízlésünk szerint tuningolhatjuk, ami által igazán egyedi autókat hozhatunk össze. Gyárthatunk egyedi festéseket, lecserélhetjük az első és hátsó lámpákat, járgányunk kinézetének minden elemét magunk szabhatjuk meg.

Motorstorm: Apocalypse JátékképekMotorstorm: Apocalypse JátékképekMotorstorm: Apocalypse Játékképek

Mérlegelve


Az előző részhez képest a karrier módon egy fokkal könnyebben végig tudjuk magunkat verekedni, viszont ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a játék szavatossága jelentős mértékben leromlott volna. A versenyek aranyra történő teljesítése kellő kihívást tartogat, viszont akkor se csüggedjünk, ha már mindent teljesítettünk, hiszen a megnyíló Hardcore Festival mellett az igencsak jól sikerült Online versenyekbe is belekóstolhatunk. A Sony által biztosított tesztszerveren eltöltött délután után bátran mondhatom, hogy a 16 játékost támogató netes megmérettetés rendkívül szórakoztató. Egyedül talán a kapcsolat létrejöttének sebessége miatt van okunk panaszra, viszont ez remélhetőleg a végleges, boltba kerülő verziókban kijavításra kerül.

A MotorStorm: Apocalypse a fent leírtak szerint egy igazán jól sikerült hangulatbomba. Igaz, hogy sok olyan felesleges elem került bele, melyek a mérleg nyelvét a negatív irányba billentik, viszont szamárság lenne pusztán emiatt elítélni. El kell ismerni, hogy a sorozat jellemzői a háttérbe szorultak, viszont ettől függetlenül a MotorStorm továbbra is a legjobb arcade versenyjáték marad PS3-on.