A kanadai indie-játék fejlesztő Hemisphere Games csapata egészen egyedülálló hangulatú programot készített az Osmos HD-vel, mely már első delejes képkockáival, és szinte meditációs állapotba vezető ambient muzsikájával rögvest jelzi, hogy nem szokványos alkotással állunk szemben. Na, nem mintha éppen a történet vagy a játékmenet a hagyományos klisékből állna, hiszen főszereplőnk nem más, mint egy amőbaszerű lény, amely a mikroorganizmusok kegyetlen világában igyekszik túlélni.

Feladatunk voltaképp egyszerűen hangzik: kebelezzünk be minden, utunkba kerülő és nálunk kisebb létezőt. Azonban nem árt óvatosan nekiállni a zabálásnak, hiszen a körülöttünk lebegő lények eléréséhez mozognunk kell, mozgásunkhoz pedig magunkból szükséges anyagot kilöknünk, amivel a méretünk arányosan csökken. Eközben a többi amőba persze folyamatosan táplálkozik, és egyre hatalmasabbra duzzad, így könnyen megeshet, hogy mire odaérünk a kiválasztott célponthoz, az fal fel minket azon nyomban. 

Ez így elsőre talán ostobán hangzik, ám a 27 szintes egyszemélyes kampányt rejtő Odyssey menüpont, és a 72 pályát tartogató Arcade opció bizony tartogat meglepetéseket és kihívásokat, ugyanis minden mikrouniverzumban más és más teljesítendő feladattal találjuk szembe magunkat. Sokszor a cél egyszerűen az, hogy mi legyünk a legnagyobb sejtek, máskor egy konkrét élőlény bekebelezése és az ellenséges amőbák elkerülése a feladat, hogy a későbbi pályákon feltűnő antianyagokról, melyek méretüktől függetlenül felszívnak bennünket, illetőleg a hatalmas, gravitációs mezővel magukhoz szívó sejtekről már ne is beszéljünk. Az Osmos HD-hez így nemcsak ügyesség és kiváló reflexek, hanem rengeteg türelem és komoly stratégiai érzék is szükségeltetik. Nem kell őrült módon csapkodni a kijelzőt, sokkal inkább megfontolt mozdulatokkal juthatunk előbbre az amőba-ranglistán, és ha már végképp elfogyott a türelmünk, akkor az idő felgyorsításával-lelassításával is befolyásolhatjuk a játékmenetet.

Sajnos az Osmos HD nem rendelkezik multiplayer opcióval, azonban a megannyi achievement, a csodás grafika, az elképesztően jó fizikai modell és a semmihez sem hasonlítható, magával ragadó atmoszféra mégis az egyik legkülönlegesebb játékélménnyé varázsolja, ami valaha mobileszközre készült.