A Telltale Games bevette a portfóliójába az Xboxot — és elsősorban annak online piacterét —, ahol letölthető formában kívánják árusítani kalandjátékaikat, kezdve a Wallace & Gromittal, de megkapjuk a Sam & Maxet is, sőt, a készülő Monkey Islandek is elérhetőek lesznek a platformon.

Wallace & Gromit's Grand AdventuresWallace & Gromit's Grand AdventuresWallace & Gromit's Grand Adventures

Gyurma került a gépezetbe


Wallace & Gromit's Grand AdventuresAkit érdekelt az angol humort megtestesítő páros, az ezermester sajtimádó Wallace és zseni kutyája Gromit, az már biztosan túl van az első két-három epizódon a négyből, hiszen PC-re már körülbelül két hónapja megjelent az első rész (és azóta már másik kettő is), márpedig konzolra is ugyanezt kapjuk, csak billentyűzet és egér nélkül. Na már most felmerülhet a kérdés: kalandjátékot konzolon hogy a viharba lehetne irányítani? Egész jól! Hasonló kérdés volt az első stratégiai játékok megjelenése előtt, aztán bebizonyosodott, hogy némi kreativitással és ésszel még egy ilyen egércentrikus játékstílussal is meg lehet birkózni. No nem azt mondom, hogy példaértékű a megvalósítás a Wallace & Gromit xboxos verziójánál, de teljesen használható és élvezhető. Vannak frusztráló elakadások meg tötymögés, hogy kiválasszuk végre a képernyő interaktív pontjai közül azt, amit szeretnénk, de meg lehet szokni és utána könnyebben megy.

A bal karral irányíthatjuk a karakter mozgását (ugyebár nem kell mondanom, hogy a PC-s verzióban sem point 'n click alapon működtek a dolgok, hanem külön a "WASD" vagy kurzorgombokkal kellett mozgatni a karaktert, míg az egér az interakciókhoz kellett), a jobb karral pedig kiválaszthatjuk mivel/kivel szeretnénk kezdeni valamit. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy nagyjából abba az irányba tolunk egyet a karon, mint amerre látjuk a képernyőn a kívánt dolgot, így kiválasztunk egy aktív pontot, ami általában elsőre nem az, mint amit mi akartunk, de a kontroller két felső gombjával mozoghatunk a használható pontok között jobbra és balra. Némi segítséget is kapunk — mint a PC-s verzióban —, hogy jobban átlássuk az adott teret, méghozzá a Y gomb lenyomásával. Ekkor elfeketedik minden és csak az aktív pontok maradnak fényben, így könnyebben igazodhatunk el egér hiányában. Menteni bárhol tudunk, amire szükség is lesz a fejezetek előtt, mert ha szeretnénk kioldani mind a 12 achievementet, akkor van, hogy vissza kell térni egy-egy lezajlott esemény után egy korábbi részhez és újra megcsinálni kicsit másként, hogy gazdagabbak lehessünk pár ponttal.

Wallace & Gromit's Grand AdventuresWallace & Gromit's Grand AdventuresWallace & Gromit's Grand Adventures

Amit már ismerünk


Ebben a tesztben elsősorban a játék konzolos portolása a mérvadó, hiszen minden mást már tudtunk a programról (lásd ]{redenc műelemzését); azt, hogy remekül hozza az eredeti mű hangulatát a karakterek arcmimikájával együtt, a látványvilágról nem is beszélve. A gyurmafigurákon az ujjlenyomatok is látszanak, az egész összkép remekül fest. A feladványok sem megoldhatatlanok, bár egyszerűnek semmiképpen nem nevezném így az első epizód alapján, de az ügyességi részekkel együtt is pont ideális mértékben fejtörő és szórakoztató — főleg, ha ismered és szereted az eredeti filmeket.

Mindent összevetve örömteli, hogy ezen játékstílus is felüti a fejét Xboxon, az más kérdés, hogy egérrel könnyebb az élet, de kontrollerrel is szórakoztató azoknak, akik amúgy is vevők a stílusra, az meg külön öröm, ha kimondott rajongója vagy a két gyurmahősnek. 800 MS pontért máris a miénk lehet a játék első epizódja, ahol egy nagyra törő méztermelő kísérlet keretében Wallace óriás méheket szabadít a városra, akiket aztán semlegesíteni kellene valahogyan. Jó móka, ajánlom Xboxon és PC-n is (azt ne kérdezzétek, hogy PS3-ra miért nincs).