Ilyen előzmények után az ember azt hinné, a kiadó és a fejlesztő leül, levonják a konzekvenciákat, leírják, mit kell változtatni, majd nekiállnak a második résznek, mintha nulláról indulnának. Ehelyett inkább a kompetensek úgy döntöttek, készítenek egy kiegészítő lemezt. Másfél évvel a megjelenés után. Amikor már alig emlékszik az alapműre valaki. Oké, ez még belefér, mondhatjuk, ha az expanziót egybegyúrják a „bázissal” (azt persze szép csöndben rovarmentesítve), és önállóan játszható formában megjelentetve ismét nekifutnak a piacnak, erős marketingpuhítás után, mintha mi sem történt volna. Nos, az Xbox 360 esetében, ahol a MoC ugye nem jelent meg, nagyjából ez történik most, így fog kijönni a Battle March. Ám PC-n, döbbenetemre, nem. Itt a teljes DVD-t elfoglaló pluszanyaghoz bizony szükség van az alapjátékra, ami szerintem rossz döntés. De nem az egyetlen...

 Warhammer: Mark of Chaos - Battle MarchWarhammer: Mark of Chaos - Battle MarchWarhammer: Mark of Chaos - Battle March

Már a játék telepítése is furcsa: az új matéria belemászik az eredeti könyvtárba, ám a mentés és a profil új helyre kerül, és ha megpróbálod a régi játékállást átmásolva folytatni ott, ahol régen abbahagytad, a cucc azonnal összeomlik. Sebaj, úgyis a nóvumokra vagyunk kíváncsiak... A következő döbbenet, hogy még mindig olyan „fürge” a játék a töltögetéseknél, mint egy benyugtatózott, életunt, sánta csacsi. A grafikát tekintve csak egy csomó új opció és utószűrő (bloom és társai) változott, más alig, a karakteranimáció még mindig gáz, a „terepasztal” sivár és hangulattalan, főleg a települések röhejesek továbbra is, az MI, az útkeresés, a formációk tartása újfent erősen kritizálható. Egyetlen új kampányt kapunk, melyben a zöldbőrűeket (ork és goblin vegyesválogatott), valamint a hegyesfülűeket (dark elf) irányíthatjuk, kiknek útja összefonódik – pár órára, ugyanis összesen 4 (egy kitérővel 5) „juss el A-ból B-be” pálya, és mindennek végén egy várostrom vár ránk (van egy orvgyilkosos, osonós misszió is, ám az a játékmechanizmus és irányítás gondjai miatt maga a pokol). A kamerát még mindig folyton adjusztálni kell, maradt a Total War-féle, amúgy életképes mechanizmus is (tiszta harc, haderőépítés, vásárlás a közbeeső városokban), a csapatösszeállítás butasága (lásd az alapjátékról írt tesztemet), és még sorolhatnám. Van pár kényelmi dolog, akad egy-két hálás javítás (immár a jutalomkincseket nem kell összekaparni a harcmezőn, a győzelem után automatikusan megkapod ezeket), a multiban is vár ránk egy új mód, a World Domination – de valahogy még mindig nem az igazi a cucc. Sajnos továbbra is csak egyetlen kifejezéssel tudnám jellemezni: unalmas. Persze a rajongóknak érdemes kipróbálniuk, lesz, akinek tetszeni fog, de a többek között a Relic nevével fémjelzett műfajban (hogy az univerzumnál maradjak) ez édeskevés...