A horvát Fearem stúdió új túlélőjátékon dolgozik, amely első ránézésre úgy fest, mintha a Rust és a Subnautica mélytengeri szerelemgyereke lenne. Az Anchor című open-world túlélőjáték 150 fős szervereket, folyamatosan fejlődő világot és egy igencsak érdekes alapötletet ígér: az emberiség kénytelen volt genetikailag módosítania önmagát, hogy a nukleáris apokalipszis után a víz alatt tudjon élni.

A 16 négyzetkilométeres térkép változatos biómákat kínál: korallzátonyokat, sziklás terepeket és jeges régiókat is felfedezhetünk majd. A hangsúly a klasszikus túlélős hármasra épül: kutatás, gyűjtögetés, bázisépítés, amit a predátor-rendszer fog megfűszerezni. Ez szimulálja majd a cápák viselkedését, melyek ahogy az életben, úgy a játékban is felbukkannak, ha "vérszagot" éreznek, de támadni nem feltétlenül támadnak (azonnal). Para, igaz?

Az Anchor egyelőre csak PC-re lett bejelentve, és Steamen már kívánságlistára is helyezhető, de megjelenési dátum és ár egyelőre nem ismert. Egy biztos: ha valóban sikerül összehozni a Rust közösségi káoszát a Subnautica nyomasztó mélységeivel, akkor valószínűleg sokan lesznek, akik örömmel vetik bele magukat a digitális tenger sötétjébe. Nektek hogy tetszik a koncepció?

Borítókép forrása: Fearem