2025 legnagyobb bukásai, amik padlóra küldték a rajongókat is

A 2025-ös év a videójáték-iparban a fejlesztői ígéretek meghiúsulásának és a technikai hanyagságnak az éveként vonul be a történelembe.

A kritikai és pénzügyi bukások rávilágítottak arra, hogy még a legelismertebb alkotói múlttal rendelkező stúdiók és vezető fejlesztők is komoly hibákat követhetnek el, megingatva ezzel a játékosok bizalmát. A legnagyobb fejlesztői csalódást egyértelműen a Leslie Benzies (ex-Rockstar elnök) által alapított új stúdió okozta. Az „GTA-gyilkos” ígéretével övezett nagyszabású projektjüket kritikailag az év egyik, ha nem a legrosszabbjaként említhetjük meg. A végtermék egy borzalmasan gyenge optimalizáltságú, hibáktól és elavult mechanikáktól terhes, befejezetlennek tűnő játék volt, amely megmutatta, hogy a korábbi dicsőség nem garancia a jövőbeni sikerre. Hasonlóan megrendült a bizalom a Capcom iránt is. Bár a kiadó egyik legnagyobb nyílt világú címének konzolos verziója sikeres volt, a PC-s port hónapokig tartó, javíthatatlan teljesítménybeli problémái felőrölték a közösséget. Ez a példa is azt mutatta, hogy még az olyan, bevált motorokat használó óriások is küszködnek az optimalizációval, akikre nem is gondolnánk. A piaci trendek vakon való követése és az innováció hiánya egy-egy sikeres fejlesztőt is a mélybe ránthat:

Borítókép: Steam