• 30 millió példány talált gazdára a Call of Duty: Vanguardból
  • A darabszámot egy olyan alkalmazott osztotta meg, akinek volt rálátása az eladásokra
  • A Sledgehammer Games FPS-e azonban még így sem találkozott a kiadó elvárásaival
  • Az Activision az innováció hiányát és a második világháborús közeget okolta a kudarcért

Tekintve, hogy a szebb napokat is látott Call of Duty-széria mostanra az egyik legjövedelmezőbb szórakoztatóipari termékké nőtte ki magát, nem csoda, hogy az olyan eladások, amik más franchise-ok esetében sikernek számítanának, itt sokszor bukásnak minősülnek. Ez a helyzet a sorozat 2021-es felvonásával, a Sledgehammer Games műhelyében készült Call of Duty: Vanguarddal is, amit az (egyik) legutáltabb epizódnak tartanak a rajongók – bár ezt a nem túl megtisztelő posztot ugyebár átvette a csapat legutóbbi próbálkozása, a tavaly debütált Modern Warfare 3. A lövölde kapcsán most az Activision egykori közösségi médiáért felelős szakembere, Brian Hong közölt pontos eladási adatot a LinkedIn oldalán (az észrevételért az Insider Gaming csapatát illeti köszönet), és bár a szám mutatós, a jelek szerint messze nem volt elég az üdvösséghez.

Brian Hong szerint ugyanis nem kevesebb mint 30 millió kópia talált gazdára a szóban forgó fejezetből, ami kontextus nélkül ugyan finoman szólva is jól hangzik, ám az Activision szerint a lövölde eladásai egyáltalán nem keresztezték az előzetes elvárások útját. Akkoriban egyébként úgy nyilatkozott a cég, hogy az innováció szinte teljes hiányának, valamint a második világháborús közegnek "köszönhető" a kudarc, bár ez utóbbival szerintem elég sokan vitatkoznának, hiszen rengeteg olyan játékos van, aki máig odáig van a Call of Duty 2-ért és World at Warért. Kíváncsian várjuk, hogy mennyit sikerült eladni az imént említett Modern Warfare 3-ból!