A Mass Effect 3 vége sok játékost feldühített, és nem azért, mert mást vártak, hanem mert több ponton is szembemegy a játékok filozófiájával, és érthetetlen jeleneteket mutat be, amik egyáltalán nem történhettek úgy, ahogy. A fejlesztők nemrég azt ígérték, hogy megmagyarázzák majd a játék végét, most viszont elismerték, hogy maguk sem tudták sokáig, hogy zárják le a sztorit.

"Rájöttünk, hogy egyes rajongóinknak jobb lezárásra, több válaszra és több időre lett volna szükségük, hogy el tudjanak búcsúzni a történettől. És hogy most mi lesz? Nos, az elkövetkezendő évben sok új tartalmon dolgozunk majd. Odafigyelünk a reakciókra, mert lehet, hogy a visszajelzések meghatározzák, mi is legyen az a bizonyos új tartalom. Nem most hallotok utoljára Shepard parancsnokról." -- mondta Casey Hudson közösségi koordinátor.

Ez azonban nem minden. Hudson elárulta, hogy a játék írója, Mac Walters az utolsó pillanatban döntött a lemezre írt befejezés mellett, és a célja az volt, hogy sokan és sokat beszéljenek róla. (Figyelem, a hír ezen része minimális spoilereket tartalmaz.)

"Egy éjjel Walters átküldött pár tervet arról, hogyan kéne véget érnie a játéknak. A lapra az volt írva, hogy »csomóan fognak spekulálni róla«. Igazság szerint a dialógusok végét is csak valamikor novemberben vettük fel. Martin Sheen hanganyagát eredetileg augusztusban kellett volna véglegesíteni, de az íróknak még kellett idő, hogy befejezzék a munkát. És még november végén is egy csapat fejlesztő egy alternatív befejezéssel kísérletezett, melyben Shepard teljes egészében a reaperek irányítása alá került volna."

Casey szerint a From Ashes DLC eredetileg a játék szerves része lett volna, de időhiány miatt utólagosan tudták csak elkészíteni -- ez azért vicces, mert a megjelenés napján már elérhető volt.