Az AI a játékiparban forradalmi előnyöket kínál mind a fejlesztők, mind a játékosok számára. A fejlesztők számára lehetővé teszi a valósághűbb NPC-k és dinamikus ellenfelek megalkotását, valamint a procedurális tartalomgenerálást, ami időt és költséget takarít meg. Emellett gyorsítja a grafikai, animációs és narratív elemek létrehozását, illetve támogatja a játékok tesztelését és hibajavítását. A játékosok oldalán az AI egyedibb élményt biztosít: a játék személyre szabható a játékstílusukhoz, a történet rugalmasan alakulhat döntéseik alapján, és az okosabb ellenfelek révén a kihívás mindig izgalmas marad – az immerzió fokozásával életszerű világokat és természetes interakciókat hoz létre. Üzleti szempontból mindez költségcsökkentést, hosszabb játékidőt, nagyobb játékos-elköteleződést és új bevételi modellek lehetőségét kínálja. Összességében az AI egyszerre segíti a kreativitást, gyorsítja a fejlesztést, és sokkal személyre szabottabb, élvezetesebb játékélményt teremt. A Blizzard nemrégiben AI-t használt az egyik kampányának marketinganyagaihoz, amin szépen ki is akadt a közösség.

Az Eurogamernek adott interjújában Gabriel Gonzalez, a World of Warcraft vizuális művészeti csapatának tagja beszélt a Blizzardnál alkalmazott mesterséges intelligencia használatáról. Rámutatott az unalmas feladatok elvégzésére használt eszközökre, és felvetett egy érdekes előnyt, amelyet a mesterséges intelligencia használata jelent. „Hogyan találhatunk megoldást arra, hogy megszabaduljunk a munka unalmasabb részeitől, és több időt biztosítsunk az embereknek a kreativitásra? Az AI-hoz hasonló eszközök sokat segítenek ebben.” – jegyezte meg. Gonzalez szerint az AI közvetetten segíti a Blizzard fejlesztőit abban, hogy kreatívabbak legyenek. Úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia elvégzi a repetitív feladatokat, így a csapatnak több ideje marad a játékfejlesztés kreatív részeire.

Borítókép forrása: User Mag