A CD Projekt RED csapatától sosem állt távol, hogy kényes, más stúdiók esetében már vörös vonalat jelentő témákkal színesítse az elmesélt történeteket – elég csak a The Witcher 3: Wild Hunt Véres Báró fejezetére gondolni, amely tartalmazott néhány súlyos jelenetet. Innentől spoilerek következnek! A Cyberpunk 2077 egyik jól ismert mellékküldetésével azonban még tovább feszegették a határokat a lengyelek, az egyszerű melónak indult Az utca igazsága (Sinnerman) ugyanis egy olyan sztoriba torkollott, melynek végén akár mi magunk is keresztre feszíthettük a bűneiért vezeklő Joshua Stephensont – méghozzá a kamerák kereszttüzében, egy braindance stúdió ugyanis igyekezett hasznot húzni abból, hogy az elítélt bűnöző messiásnak képzelte magát. A CDPR ezzel a küldetéssorozattal lényegében görbe tükröt mutatott a szenvedéstörténeteket pénzzé tevő szórakoztatóiparnak, a vallási körítés miatt azonban többen is felemelték a hangjukat – mint kiderült, még a stúdión belül is voltak ellenzői a szóban forgó missziónak.
Philipp Weber, a Cyberpunk 2077 vezető küldetéstervezője a GamesRadar+-nak beszélt arról, hogy több alkalmazottnak is akadtak problémái a mellékküldetéssel, az alkotó azonban elmagyarázta, hogy nem a „show” kedvéért születnek az ilyen és ehhez hasonló sztorik, hanem mert úgy vélik, érdemi mondanivalóval szolgálhatnak velük a játékosoknak. „Akkor megyünk bele komolyabb témákba, ha úgy érezzük, van mondanivalónk, és el is merünk vele menni a falig” – fogalmazott Weber.
Aki hozzám hasonlóan átélte a fent ecsetelt küldetést, az tudja, hogy a stúdiónak valóban nem a polgárpukkasztás és a keresztény hívők hergelése volt a célja, hiszen minden egyes karakternek megvan a maga motivációja, ráadásul bármikor dönthetünk úgy, hogy nem asszisztálunk Joshua tervéhez. Bízzunk benne, hogy a The Witcher 4-ben és a Cyberpunk 2077 folytatásában is kapunk néhány tabunak számító témát, hiszen az egyre érzékenyebb társadalom miatt sajnos jelentősen lecsökkent azoknak a csapatoknak a száma, amik nem biztonsági játékot űznek a fejlesztés során – lásd Dragon Age: The Veilguard, amelyben még csak gonoszkodni sem engedett minket a BioWare.