• A Gears of War: E-Day igyekszik visszatérni a széria gyökereihez
  • Legalábbis hangulat terén
  • A fejlesztők szerint egy horrorisztikus élményben lesz részünk
  • Amelyben valóban félelmetesnek tűnik majd a Locust-horda

Mindenki legnagyobb meglepetésére nem Gears 6 néven mutatkozott be az Xbox egyik sarokkövének számító franchise legújabb felvonása, az Xbox Games Showcase során leleplezett Gears of War: E-Day ugyanis egy olyan előzménysztori lesz, ami Marcus Fenix és Dom Santiago karakterét állítja a fókuszba. Már a nosztalgia húrjait pengető előzetes (a zene ugye minden veterán rajongó számára ismerős volt?) is arra engedett következtetni, hogy ezúttal egy komorabb és ijesztőbb alkotást kapunk, mint a legutóbbi felvonások, ezt pedig most maga a fejlesztést végző The Coalition két alkalmazottja is megerősítette.

Nicole Fawcette márkaigazgató és Matt Searcy kreatív igazgató az IGN-nek adott interjúban beszélt arról, hogy az új felvonásban igyekeznek visszatérni a széria korábbi részeinek (különös tekintettel az elsőre) hangulatához, és így a horrorisztikus megközelítéshez, hogy valóban rémisztő alakokként ábrázolhassák a Locust egyedeit. Ezt már igazából a fenti trailer is világossá tette, hiszen nem mostanában láthattuk ilyen fenyegetőnek az idegeneket, a fejlesztők ráadásul arra törekednek, hogy sztori szintjén is földhözragadt legyen a végeredmény – már amennyire ez lehetséges egy sci-fi esetében. „Számunkra ez olyan, mint egy mi lenne, ha történet” – magyarázta Matt Searcy. „Mi lenne, ha megnyílna a föld, és szörnyek bukkannának elő a felszín alól? Persze ez a sztori egy kitalált bolygón játszódik, de mi nagyon is emberi reakciókat szeretnénk bemutatni, ehhez pedig egy olyan történet kell, amely minden elemében horrorisztikusnak hat" – tette hozzá. Később kiemelte, hogy leginkább a rajongók visszajelzései miatt döntöttek az új (pontosabban inkább régi) megközelítés mellett, mivel szinte minden játékos az első részekre jellemző sötét, már-már horrorisztikus tónust, valamint az ijesztő pillanatokat emelte ki a pozitívumok közül, amit az Unreal Engine 5 erejének hála most még nagyszerűbb prezentáció kíséretében tárhatnak a közösség elé. Mindemellett azt is világossá tette a csapat, hogy a Gears 5 története sincs elfelejtve, ám úgy érezték a szakik, hogy első körben az Emergence Day történéseit szeretnék elmesélni, tovább mélyítve ezzel Marcus és Dom kapcsolatát.