• Több szempontból is történelmi jelentőséggel bír a Godzilla Minus One Oscar-díja
  • Hiszen ez az első Godzilla-film, amely ilyen elismerésben részesült
  • Ráadásul az első japán alkotás, ami nyerni tudott a Legjobb vizuális effektek kategóriában
  • Mindezt úgy, hogy az opusz költségvetése a 2014-es Ex Machina büdzséjével van egy szinten

Nagyjából érvényesült ugyan a papírforma a 96. Oscar-gála során, hiszen – ahogy az várható volt – szinte minden fontosabb kategóriában a Christopher Nolan rendezésében készült Oppenheimer győzedelmeskedett (az est másik legnagyobb nyertese a magyar vonatkozással is bíró Szegény párák volt), ám még így is akadt egy-két meglepetés – már azon túlmenően, hogy John Cena ádámkosztümben sétált fel a színpadra. Az egyik legnagyobb meghökkenést talán az keltette a közönség soraiban, hogy a Legjobb vizuális effektek kategória győztese nem valamelyik hollywoodi blockbuster lett, hanem az a Godzilla Minus One, amely annyira jól sikeredett, hogy Steven Spielberg már háromszor is megnézte. Abban persze nincs semmi meglepő, hogy egy olyan mozi végzi az élen ebben a csoportban, ami egy városokat porig romboló kaidzsút állít a középpontba, annál megdöbbentőbb viszont, hogy a Jamazaki Takasi rendezte opusz költségvetése csupán 15 millió dollár volt, ami összehasonlíthatatlanul kevésnek mondható az olyan tavalyi szuperprodukciók büdzséjéhez képest, mint A galaxis őrzői: 3. rész és a Mission: Impossible: Leszámolás – Első rész.

Olyannyira csekély ez az összeg, hogy a kategória korábbi győzteseinek elkészítése szinte minden esetben ennek sokszorosába került, egyedül a 2014-es, Alex Garland által jegyzett Ex Machina képez kivételt, ami – legalábbis a Consequence interjúja alapján – szintén 15 millióból készült. Ez az összehasonlítás viszont nem igazán lenne logikus, hiszen a mesterséges intelligenciát a fókuszba helyező alkotás relatíve kevés szereplőt mozgat, a cselekmény pedig többnyire zárt térben játszódik, így valamennyire érthető, hogy miként voltak képesek ennyi pénzből megalkotni Ava (Alicia Vikander) karakterét. Jól mutatja a 35 főből álló VFX csapat teljesítményét, hogy az IGN által összeállított listán a 2018-as Az első ember (First Man) rendelkezik a harmadik legkisebb büdzsével, de már az is 60 millió dollárt (adókedvezmények nélkül 70-et) emésztett fel, ami a Godzilla Minus One költségvetésének négyszerese. Ha mindez esetleg nem lenne elég, hírünk alanya az első japán mozgókép, ami elvihette a legjobb vizuális effektekért járó szobrot, nem mellesleg az első Godzilla-film, ami Oscar-díjat nyert, szóval bőven van miért büszkének lenniük a készítőknek.