A remake-ek és a remasterek korában teljesen új értelmet nyert a nosztalgiázás, hiszen így már moden köntösben is átélhetjük fiatalkorunk kedvenceit, ráadásul a hardver és az operációs rendszer sem szabhat gátat a múltidézésnek. Ettől függetlenül néha jól esik visszatérni az eredetihez, én például a GTA: Vice City definitív kiadásának nyüstölésekor érzem néha úgy, hogy szívesebben pörgetném azt a verziót, amelyben még felcsendül a Billie Jean. Mint kiderült, a remake láz egyik éllovasának számító Capcom egészen másként vélekedik a témáról, mert bár jó ideje felkerült GOG-ra a jövő februárban visszatérő Resident Evil-széria első három felvonása, az ehhez vezető út korántsem volt zökkenőmentes.
Marcin Paczynski, a GOG üzletfejlesztési vezetője a The Game Business-nek adott interjúban (via GamesRadar+) beszélt arról, hogy valósággal győzködni kellett a cég vezetőit, akik nem értették, mi értelme van újra elérhetővé tenni az eredeti klasszikusokat, amikor ott vannak a csillogó felújítások. „Ez volt a legfőbb ellenérvük, amikor megpróbáltuk visszahozni a klasszikus játékokat. Azt mondták, hogy »Oké, de hát itt vannak ezek a remake-ek, amik kiváló élményt nyújtanak.« Szóval nem igazán látták az értéket a klasszikus verziók visszahozásában” – mondta Paczynski. „Sokáig kellett őket győzködni arról, hogy »Hé, srácok, van egy közönség, akinek sok emléke van ezekről a játékokról, és szeretnék újra átélni pontosan ugyanazt a játékot« Szerencsére végül sikerült meggyőzni őket” – tette hozzá, majd kiemelte, hogy végül megérte ennyit pedálozni, hiszen a sorozat mindhárom klasszikus felvonása rendkívül jó értékelésekkel büszkélkedik GOG-on, ráadásul az eladások is azt bizonyítják, hogy van igény az eredeti alkotások megőrzésére. Mi személy szerint örülünk, hogy végül sikerült észhez téríteni a japánokat, hiszen hiába léteznek a remake-ek, régen rossz lenne, ha az alapművek nemes egyszerűséggel eltűnnének a süllyesztőben.
A borítóképek forrása: Den of Geek, Resident Evil Wiki/Capcom