Sokszor hallani a különböző elemzők szájából, hogy a platformexkluzív címeknek lassan befellegzik. Bár eszünkben sincs vitatkozni az üzleti elmékkel, úgy látszik, hogy a konzolgyártók erről a trendről nem akarnak tudomást venni: a Sony elképesztő felhozatallal készül a 2013-as esztendőre, a Microsoft pedig idén ősszel útjára engedi a Halo 4-et, mely nem mellesleg a redmondi cég eddigi legdrágább videojáték-projektje.

Phil Spencer, a Microsoft Studios feje pontos összeget nem mondott, de annyit elárult, hogy eddig még csak megközelíteni sem sikerült a Halo 4 összköltségét. Hogy mennyi pénzről van szó, csak találgatni lehet, de a Joystiq szerint a Halo 3: ODST annak idején 60 millióba került, ami 30 milliónyi reklámot is magába foglalt. Az első hétvégén pedig kitermelt 170 millió dollárt -- nem hiába, Spencer szerint a Halo "hárommilliárd dolláros üzlet".