Bármennyire is elcsépelten hangzik, mindig összeszorul egy picit a gyomrom, amikor arra gondolok, hogy mivé lett a BioWare, avagy a csapat, amelynek a kedvenc játékomat (Star Wars: Knights of the Old Republic) és a kedvenc trilógiámat (Mass Effect) köszönhetem. A minden téren csalódást keltő Dragon Age: The Veilguard gigantikus bukása után ugyebár az EA a felére csökkentette a stúdió létszámát (hol elbocsátások, hol pedig átcsoportosítások formájában), és bár állítólag ez nem befolyásolja a soron következő Mass Effect munkálatait, a játékipar jelenlegi helyzetét tekintve cseppet sem lenne meglepő, ha a kiadó egyszer csak bejelentené: ennyi volt, nincs többé BioWare. Ettől a forgatókönyvtől viszont úgy fest, nem igazán kell tartanunk (legalábbis egyelőre), mivel néhány hónappal a leépítések után máris toborzásba kezdett a cég, igaz, jelenleg csak egy pozícióra keres megfelelő képességekkel bíró szakembert.

Ahogy arról a TheGamer is beszámolt, az Unreal Engine 5-öt használó sci-fi RPG felett ügyködő Michael Gamble X-en tette közzé a szóban forgó álláshirdetést, amelyben egy legalább nyolc évnyi tapasztalattal rendelkező vezető technikai művészt keres a brigád, szóval meglehetősen magas pozícióról beszélünk. Tekintve, hogy már csak kevesebb mint száz ember dolgozik a Mass Effecten (mintegy összehasonlításképp, a The Witcher 4-en 411-en ügyködtek idén márciusban), nem csoda, hogy elkél a segítség, bár az Electronic Arts mostani tevékenységeit látva (Jason Schreier szerint 3-400 embernek mutatott ajtót a kiadó, amit a Respawn érzett meg leginkább) nem biztos, hogy nyugodt szívvel mennének oda dolgozni az emberek. A lényeg viszont az, hogy a jelek szerint továbbra is sínen van a „Mass Effect 5”, ami a BioWare utolsó esélye lehet a bizonyításra.

A borítóképek forrása: BioWare