A Generation Xbox könyvből megtudtuk, hogy a Microsoftot okolhatjuk, amiért nem készült el a filmváltozat. Kiderült, hogy a cég a profit 15 százalékát követelte, valamint további 75 milliót és gyorsított készítést. A Columbia Pictures akkori produkcióvezetője szerint ez lett volna a filmipar legjobb üzlete, olyan, amit még a Harry Potter-franchise sem tudott megközelíteni -- azonban éppen ez volt a projekt veszte.

A Microsoft nagyon jól tudta, hogy a Halo egy közkedvelt sorozat, ami tökéletes lenne egy filmes átiratra, csak az elkészítés módszere nem volt jó. A film leforgatásához rögtön két stúdiót is alkalmaztak, a Foxot és a Universalt, illetve Peter Jackson volt a rendező. A munkálatok 2006 októberéig még ha csak lassacskán is, de haladtak, ám ekkor a Universal ki akart szállni, amit a Microsoft nem engedett, ezzel effektíve megölve a filmet.

A probléma az volt, hogy egy ilyen kaliberű licenc alapján költséges egy egész estés filmet készíteni, s mikor két stúdió osztozik a profiton, amiből jókora részt lecsippent a Microsoft és a rendező is, már nem éri meg elkészíteni, ráadásul játékok alapján már akkor sem volt valami nagyon jó üzlet filmet forgatni, pedig a Creative Artists Agencytől Larry Shapiro szerint látványra a film akár Avatar-minőségű is lehetett volna.