Akinek már volt szerencséje kézbe venni a Nintendo új, egyébként kifejezetten impozáns hibridkonzolját, és több játékkal is próbát tett már, az jól tudhatja, hogy a rajttal érkező játékok teljesítménye egészen széles skálát rajzol. A legnagyobb launch exkluzív, a Mario Kart World például kézi és dokkolt módban is elképesztően fest és álomszerűen fut, az olyan nagy, külsős AAA-játékok, mint a Cyberpunk 2077 vagy a Hogwarts Legacy azonban alaposan kifektetik a konzolt, bárhogy is próbálkozunk velük. "De legalább a Nintendo tudja a saját játékait optimalizálni." – hangozhatna el azok szájából, akik kifejezetten a Switch 2-re készült exkluzívok miatt neveztek be az egy hónappal ezelőtt piacra dobott konzolra. Nos, az a helyzet, hogy ez az állítás sem állja meg igazán a helyét, a Nintendo szerint pedig ez totál rendben van.

Az IGN számolt be a La Vanguardia interjújáról, amely során Kazuya Takahashi, a Nintendo prominens játékfejlesztője és a Donkey Kong Bananza direktora a banánmániás gorilla új játékáról mesélt. Az interjúztató újságíró saját kézzel is kipróbálhatta a meglepő rombolhatósággal érkező collect-a-thont, amikor is figyelmes lett arra, hogy a játék hajlamos elég komoly szaggatásokra.

Takahashi azonban nem jött zavarba, és hamar el is magyarázta, hogy miért nem gond, ha csúnyán bezuhan a frame rate a ropogósan friss konzol egyik első nagy exkluzívján. A játékrendező először az ütések erejét hangsúlyozó a hit-stop animációra (amit pl. a Street Fighter is használ) fogta a megakadásokat, utána azonban bevallotta, hogy a játék valóban megröccenhet itt-ott. Mivel a játék világa voxel technológiával épült, vagyis DK szinte bármit lerombolhat, megeshetnek olyan pillanatok, amikor annyi minden változik egyszerre a képernyőn, hogy azzal bizony meggyűlik a Switch 2 baja. Takahashi elmondta, hogy tisztában vannak ezzel a jelenséggel, de nem tartják problémának, mivel mindenek felett a "mókát és a játszhatóságot priorizálták", ennek pedig ez az ára.

Egy kis személyes kommentárként elárulhatom, hogy nekem is van némi személyes tapasztalatom a Donkey Kong Bananzával, ám én még áprilisban, egy korai demo builddel próbálhattam ki a Nintendo játékát, dokkolt módban. A jókora nyílt terepekkel és hihetetlen rombolhatósággal operáló játék valóban nagyon szórakoztatónak tűnt, ám már ennél a korai verziónál határozottan érezhető volt a teljesítmény instabilitása. Úgy tűnik, a Nintendo ezt sajnos a megjelenésre sem tudta maradéktalanul kiküszöbölni.

Borítókép forrása: Nintendo.