Az FBC: Firebreak június 17-én jelent meg, mint "a Control őrült spin-offja", ám a Remedy úgy tűnik, mellényúlt a koncepcióval: a külső nézetes, sztorira fókuszáló játékairól híres stúdió egy belső nézetes multiplayer lövöldét alkotott, ahol a környezetünkkel küzdünk (PvE, player vs environment) két másik társunk segítségével. A játékot megjelenésekor próbáltuk ki, és hiába az élvezetes gunplay, hamar unalomba fulladnak mind a pályák, mind a kihívások:

Ennek a Remedy is tudatában van:

"Láttuk, hogy sok játékos már az első órában kilép. Leginkább azért, mert elég frusztráló tud lenni az első az első óra, úgy érzed mintha nem lenne ráhatásod a dolgokra, és össze vagy zavarodva, mit is kell csinálni. Ezen fejlesztenünk kell."

Éppen ezért őrült tervet eszeltek ki:

  • az új játékosoknak segítenek majd megérteni a Control-univerzumot
  • narratív bevezetőként lesz egy videó
  • utána érthetőbb lesz a tutorial
  • és felugró tippek is lesznek

A gyakran túl gyenge kezdőfegyvereken is módosítanak, alapból erősek lesznek, és a játékosok által testreszabhatóbbak. A munkákat (Jobs) is feldobják majd:

"Ennek érdekében a Clearance and Corruption szinteket előre készített, izgalmas munka-variációkkal váltjuk fel, amik lehetnek pl. rövidek, hosszúak, vagy Corrupted tárgyakkal teleszórtak, és még sok más."

Kíváncsian várjuk, mi sül ki mindebből: szeptemberben, a nagyobb frissítés eljövetelével majd kiderül.