Érdekes volt a koncepció, a Remedy játékait pedig szinte mindenki szereti, a Control bizarr kooperatív spin-offja, az FBC: Firebreak azonban csúfos bukta lett. Minden jel arra utal, hogy az Oldest House háromfős kitakarítása már a lőtéri kutyát sem érdekli: a jelen cikkünk írásának pillanatában kőkemény 51 játékost mér a SteamDB grafikonja.
Nem kérdés azonban, hogy az FBC: Firebreak játékosainak oroszlánrésze Xboxon és PlayStationön, illetve a PC Game Pass használatával pörgeti a kiábrándító alkotást, hiszen a Remedy más a megjelenése napján beküldte mindkét nagy előfizetéses csomagba a játékát, az Xbox Game Pass-be és a PlayStation Plusba egyaránt. Ez tehát jócskán árnyalja a játék számadatait. Annyit hivatalos forrásból biztosan tudunk, hogy már legalább egymillió játékos próbálta ki a programot, de egészen biztos, hogy ezek döntő többsége hamar ott is hagyta a kooperatív lövöldét.
Ahogy azonban azt már a címben is megírtuk, a Remedy az elveszített játékosok és a gyenge fogadtatás ellenére sem engedi el az FBC: Firebreak kezét. A stúdió képviselője, Thomas Puha a GameSpotnak adott interjút, a beszélgetés során pedig kiderült, hogy a csapat továbbra is nagyon motivált abban, hogy izgalmas friss tartalmakat építsenek az eddigi alapokra. Puha keményen kiállt a játék mellett, ám egyelőre ő sem tudott választ adni arra, hogy jó döntés volt-e mindkét nagykonzolos előfizetéses csomagba beküldeni az FBC: Firebreaket. Az úriember elismerte, hogy így sokkal több játékost elérhettek, viszont ezek a játékosok sokkal könnyebben ott is hagyják az adott játékot, ha az nem nyeri el a tetszésüket. Ugyanakkor a visszatérésük, illetve a későbbi csatlakozók előtt is alacsonyabb a küszöb, és mivel a Remedy szánt szándékkal új készítette a játékot, hogy az ne nyelje el az ember összes idejét, és hosszabb szünetek után is könnyű legyen visszatérni hozzá, ez a modell jól működhet a Game Pass és a PS Plus játékostrendjeivel.
Mi pedig csak halkan tesszük hozzá, hogy a Remedy akkor sem engedhetné el olyan könnyedén az FBC: Firebreak kezét, ha akarná. Részben azért, mivel már a játék megjelenése előtt közzétették az egész éves roadmapet, amiben decemberig részletezték az érkező tartalmi újdonságokat (egy korábbi fejlesztői videóban pedig már a jövő év elején várható tartalmakról is szót ejtettek). Mi egyelőre nem vagyunk meggyőzve arról, hogy nem a lefolyón megy majd le az ebbe fektetett energia, de ki tudja, láttunk már ennél is meglepőbb comeback-sztorikat!
Borítóképek forrása: Remedy Entertainment, Steam