• Kikerült a ray tracing a Resident Evil 2-3-ból
  • Méghozzá a legutóbbi frissítés után
  • Egyelőre senki nem tudja az okát

A Capcom rendkívül jó érzékkel kezdte el felújítani a közkedvelt túlélőhorror-szériáját, a Resident Evilt, hiszen csak azon a téren változtatott a klasszikusokon, ahol arra szükség volt. Ilyen volt például a perspektíva megváltozása, hiszen a második és harmadik rész eseményeit immáron váll feletti nézetből élhettük át újra, méghozzá a már sokszor bizonyított RE Engine által életre keltve – természetesen ez a grafikus motor duruzsol a szintén kiválóan sikeredett Resident Evil 4 alatt is. A ráncfelvarrásnak persze a ma már szinte kötelező elemnek számító (bár továbbra is csak kevesek által használt) ray tracing is a része volt, ez azonban nemrég megváltozott, a legutóbbi frissítés ugyanis kivette ezt az opciót a Resident Evil második és harmadik részéből.

A dolog azért érte különösen váratlanul a felhasználókat, mert a Capcom nem közölte, hogy miért került ki ez a grafikai opció az említett címekből – és mivel hétvége van, legkorábban holnap fog kiderülni, mi áll a döntés hátterében. A spekulációk természetesen megindultak a furcsa fejleménnyel kapcsolatban: van, aki szerint egyszerű hibáról van szó, és a fejlesztők egy teljesen más céllal adták ki a frissítést, míg mások az Nvidia oldalán keresik a problémát. Olyan is akad, aki úgy gondolja, hogy karbantartás miatt vált elérhetetlenné a sugárkövetés, bár egy ilyen lépésről egészen biztosan szólt volna a kiadó. Jövő héten remélhetőleg már okosabbak leszünk, ahogy az is biztosra vehető, hogy előbb vagy utóbb visszatér ez a beállítás.