Idén 30 éves a Housemarque csapata, akik a Resogun, Alienation, Nex Machina és Matterfall után a Returnallal gurított hatalmasat a PlayStation 5 rajtjakor. A roguelike TPS akkora sikert aratott, hogy a finn stúdiót 2023-ban felvásárolta a Sony Interactive Entertainment, így a következő játékukat, a hasonló húrokat pengető Sarost már a PlayStation Studios cégére alatt készítik. Valószínű, hogy az akvizíció időpontjának is köszönhető, hogy a Housemarque megúszta a kiadó nagy kezdeményezését, melynek keretein belül még a Guerrilla Games és a Naughty Dog csapatát is live-service projektekre állították, ám úgy tűnik, hogy a Returnal készítői ezt egyáltalán nem bánják.

A Housemarque elnöke, Ilari Kuittinen és a stúdió kreatív igazgatója, Gregory Louden a Eurogamernél jártak, ahol egy interjú során szóba került a stúdió gyártási stratégiája és a live-service kérdése, ám a két vezető álláspontja egyértelmű: amíg a játékosok vásárolnak prémium játékokat, addig a Housemaque nem szeretne semmi mással foglalkozni.

"Azt valljuk, hogy a játékainkat elég egy bizonyos ideig, az életed egy bizonyos pontján játszani. Ez az élmény lehet pár napos, pár hetes, éppen úgy, mint egy film vagy TV-sorozat. Úgy gondolom, hogy ez így van rendben. Mi nem akarjuk, hogy a létező összes szabadidődet a mi játékainkkal töltsd. -- Elég, ha szerzel egy egyedi élményt. Megveszed, kapsz valami nagyszerűt, lehet, hogy évekkel később visszatérsz hozzá, de nem kell ezt játszanod az életed végéig." – fejtette ki a Kuittinen.

Nem tűnik rossznak a Housemarque hozzáállása, főleg akkor, ha a minőségi, prémium címeikkel valóban fenntartható marad a stúdió működése. Ezen a csapásvonalon halad a Saros fejlesztése is, amelyről egyelőre elég keveset tudunk, a fent is mellékelt bemutató előzetese azonban mindenképp meggyőző volt. Az pedig világos, hogy a PlayStation Studios fő profilját jelentő, magas minőségű egyjátékos címeket nem érdemes elengedni a live-service címek javára – az elmúlt pár év árnyékában valószínű, hogy a SIE is belátja ezt.

Borítóképek forrása: Sony Interactive Entertainment, PlayStation Store