Ha az ember végignéz a játékipar jelenlegi helyzetén, akkor nem kell sokáig kutatnia, hogy belássa: volt már jobb. Voltak szebb évek, nagyobb játékmegjelenések és egész elérzékenyülünk, ha arra gondolunk, hogy annak idején a suliban még mekkora élményszámba ment, mikor valaki behozott egy PC Guru magazint és azt lapozgattuk. Csodáltuk a benne lévő screenshotokat és a minimális gépigényt látva azt számolgattuk, vajon elfutna-e odahaza az otthoni gépen mondjuk Medium-beállításokon. Én magam is lejjebb adtam azóta az elvárásokon, mivel jobbára már csak az indie-piacról szokott kikerülni egy-egy olyan játék, amit valóban élvezni tudok. Viszont nemrég megjelent a Clair Obscur: Expedition 33, amit mindenki imád. Konkrétan GOTY-esélyes cuccal állunk szemben, amiből mindössze 3 nap alatt már elkelt 1 millió példány – nem csoda, hogy Neil Druckmann is odáig van érte.

A The Last of Us alkotója az Instagramon jelentette be, hogy végigvitte a játékot és azóta sem találja a szavakat. Azt írta, hogy egyszerűen el van ájulva a címtől, és ez volt az egyik legmeghatóbb és legkreatívabb történet, amivel valaha találkozott videojátékban. Ez azért nem kis dicséret tőle, aki olyan bosszúsztorit rakott össze, mint a The Last of Us Part 2 – Druckmann mellett egyébként már Hideo Kojima és a CDPR is dicsérte az idei év meglepetésjátékát.

Borítókép forrása: Shacknews