Egy szerepjáték akkor igazán jó, ha a lehető legnagyobb szabadságot biztosítja a felhasználónak, legyen szó tennivalókról, karakterkészítésről, fejlődésről vagy döntésekről. Mivel a The Witcher-széria készítőit eléggé gúzsba kötötte az Andrzej Sapkowski írásaiban lefektetett lore, egyik felvonásban sem kaptunk annyira szabad kezet, mint mondjuk a Bethesda vagy a megboldogult Piranha Bytes címeiben, cserébe viszont remekbeszabott karakterek (és párbeszédek), fantasztikus mellékküldetések, valamint acélos sztori volt a jutalmunk, melyek könnyűszerrel kompenzálták a játékmenetet és a főszereplőt érintő korlátozásokat.

Noha a szilárd alapokkal bíró világ miatt vélhetően az évek múlva érkező The Witcher 4-ben sem csinálhatjuk majd azt, amihez épp kedvünk szottyan, az ambiciózusnak ígérkező RPG rendezője, Sebastian Kalemba világossá tette, hogy ebből a szempontból is igyekeznek szintet lépni a tíz éve a műfaj csúcsán lévő The Witcher 3: Wild Hunthoz képest.

„Több eszközt és lehetőséget szeretnénk adni a játékosoknak, hogy valóban úgy érezhessék: »Én vagyok a játékos, és én határozom meg az élményemet«” – fogalmazott az alkotó az IGN-nek adott interjúban (via Tech4Gamers). Ebből a félmondatból persze nem derül ki pontosan, hogy mit is kell értenünk „szabadság” alatt, mindenesetre jó hír, hogy a sztori és a cselekmény mellett ennek az aspektusnak is kiemelt figyelmet szentel a CD Projekt RED, hiszen így jobb esetben több interakciós lehetőséggel találkozhatunk majd a nyílt világ felfedezése közben.

Kalemba emellett azt is kiemelte, hogy még nagyobb hangsúlyt fektetnek a döntések következményeire (ez ugyebár eddig is a frachise egyik legfontosabb eleme volt), a cél pedig az, hogy akkor se érezze magát szomorúnak vagy demotiváltnak a játékos, ha a rosszabb végkimenetelt kapja. A CDPR jól láthatóan mindent megtesz azért, hogy Ciri első önálló kalandja felérjen Geralt felejthetetlen történetéhez, ám sajnos csak hosszú évek múlva fog kiderülni, képes volt-e beváltani a csapat a meglehetősen hangzatos ígéreteket. Szerintetek van esély arra, hogy a The Witcher 4 legyen a széria legjobban sikerült darabja?

A borítóképek forrása: CD Projekt RED