A jövőre érkező Tomb Raider reboot 2013 egyik legjobban várt játéka, a Crystal Dynamics pedig mindent elkövet annak érdekében, hogy az akció-kaland program megfeleljen a hatalmas elvárásoknak. A fejlesztésnek viszont nemcsak az előrehaladás, hanem a belátott visszatáncolás is fontos eleme -- ha egy ötlet nem válik be, akkor legyen az bármilyen jól hangzó dolog, meg kell szabadulni tőle.

Tomb Raider JátékképekTomb Raider JátékképekTomb Raider Játékképek

Karl Stewart, a Tomb Raider sorozat márkamenedzsere az OPM-nek beszélt ezekről a gyakran nehéz döntésekről. Karl állítja, hogy a legfájdalmasabb a régi TR-recept elavultságával való szembesülés volt: a csapat elolvasta az Underworld értékeléseit, és egyöntetűen döntött egy eltérő stílusú projekt felépítése mellett.

"Sokat agyaltunk rajta, hogyan lehetne Larát élethűbb karakterré varázsolni. Korábban is volt személyisége, de az semmi ahhoz az intenzív és érzelmekben teljes karakterhez képest, amilyennek most mutatjuk. Egy ideig úgy terveztük, hogy lesz egy kislány kísérője, aki kibontakoztatja Lara eddig rejtett énjét. Volt egy lova is, és nagyon klassz volt látni, ahogy átüget a pályán, de mivel rájöttünk, hogy ez sok megválaszolatlan kérdéshez vezet, például, hogy miért nem lehet végig mellettünk a ló, és miért menekülhetünk el vele, ezért a pacinak végül mennie kellett. És hogy mért van Laránál íj? Hát azért, mert az íjak szexisek!"

A csapat egyébként a klasszikus James Bond-filmekhez nyúlt vissza inspirációért. Megnézték az összeset, hogy lássák, miként vált a kegyetlen és érzelemmentes ügynök karakteréből a ma ismert, mély és meggondolt Bond. Lara fejlődésének is hasonlónak kell lennie.