Rhianna Pratchett a GamesIndustry-nak adott interjújában fejtette ki véleményét a videojátékok szereplőiről, azon belül is, bár nem kizárólagosan, a női karaktereket illetően. Szerinte túlságosan is sokszor élnek azzal a frázissal a játékok és más művek írói, hogy „erős női karakter”, miközben sosem mondanak olyat, hogy „erős férfi karakter”. Holott ennek egyáltalán nem kéne számítania.

„Ami igazán fontos, hogy az a karakter jó, érdekes, kidolgozott, unalmas vagy izgalmas. Ezek többet nyomnak latba, mint az, hogy erős szereplő, sőt, az erős szerintem pont, hogy leminősíti őket” – mondta az írónő, aki a Tomb Raider, a Rise of the Tomb Raider és a Mirror’s Edge történetét is jegyzi, de olyan remek férfiakat és nőket felvonultató műből is kivette a részét, mint a BioShock Inifnite. „Persze tudom, hogy erős női karakternek hívni őket egy lépés afelé, hogy ugyanúgy hívjuk őket, mint a férfi szereplőket: karakternek.”

Eztán Pratchett hozzátette, hogy mindez nem csak a női figurákra értendő, szerinte a férfi szereplők palettáján is szükséges a változatosság, szívesen látna többféle jellemet. Úgy érzi, ha az egyre több női főellenfél és antihős mellett még változatosabbak lesznek a karakterek, akkor lesz igazán érdekes a videojáték ipar, amiben hatalmas, empatikus potenciált lát, hiszen a játékosok a szereplők cipőjébe léphetnek. Ezen a téren nem győzte méltatni az indie játékokat, amik szerinte nagyszerűen teljesítenek ezen a terén, de érzése szerint az AAA-kategóriás programok terén is izgalmas változásokat figyelhetünk meg.

rhianna-pratchett.jpg