Elite: Dangerous

A GTA V, a World of Warcraft, vagy épp a Far Cry 3 láttán az ember azt hihetné, hogy van a digitális világoknak egy méretbeli határa, melyet ma még nem lehetséges áthágni. Aztán egyszer csak bejelentik az Elite: Dangeroust, a sorozat atyja, David Braben pedig a PCGamesN-nek elárulja, hogy a közelgő űrszimulátorban nem kevesebb mint 100 milliárd naprendszer lesz bejárható. Mi meg csak úgy kapkodjuk a levegőt.

Az Elite világa egy procedurálisan generált galaxis, mely a fent leírt, felfoghatatlan számú naprendszernek ad helyet (köztük pár előre letárolttal, mint amilyen a miénk is), telis-tele bolygókkal, küldetésekkel, titkokkal és lehetőségekkel. Bár eleinte nem lehet majd landolni a planétákon (ez a funkció a játék startját követően kerül kifejlesztésre), unatkozni sosem fogunk, főleg, ha szeretjük a céltalan felfedezés élményét, mert David állítása szerint a Dangerous legjobban az első Elite-re hajaz majd.

"Úgy gondolom, hogy a galaxis működése szempontjából legjobban a Frontierre hasonlít a játék, de a repülés módja már sokkal közelebb áll az Elite-hez. Newtoni fizikát használunk, csakhogy a repülési modell miatt a harcok sokkal gyorsabbnak, zsigeribbnek hatnak, nem úgy, mint a Frontier nagy távolságból vívott ütközetei."-- fogalmazott.

Braben a sztoriról is elárult pár apró részletet: a játék ötven évvel a Frontier: First Encounters után veszi fel a fonalat, 3300-ban, így minden bizonnyal a thargoidok is szerepelnek majd benne ilyen-olyan formában. Az Elite: Dangerous jövőre jelenik meg, egyelőre kizárólag PC-re jelentették be.