Annál az Activisionnél, amely amúgy a stand bejáratánál a Spider-Man: Shattered Dimensionst adja a várakozók kezébe egy kipróbálás erejéig, illetve ahol nagyon finom csokis-meggyes-mandulás sütit adnak az elpilledt újságíróknak. De kanyarodjunk vissza arra az egy órára, amit a Black Opsszal töltöttem! Az első fél órában a nap második legkényelmesebb foteljéből nézhettem, ahogy egy activisionos fejlesztő végignyom két pályát a szólista kampányból -– sajnos egyik sem volt új, mindkettőt láthattuk már az E3-on, de azért más volt ez így, testközelből, egy Alföld méretű tévén, sok.1-es hangrendszerrel. Az első pálya a Victor Charlie című epizód, tudjátok, mikor egy lezuhant helikopterben kezdünk, aztán beóvatoskodjuk magunkat egy faluba, hogy ott aztán a meglepetés erejével (no meg egy szekérderéknyi semtex segítségével) hassunk az őrt állókra. Az igazat megvallva jobban örülnék, ha kicsit több sompolygás lenne, és csak kevesebb akadna a már eddig is sok játékban látott durva tűzharcból, de az eddig látott részek alapján azért a Treyarch-nak sikerül majd megtalálni az egyensúlyt.

Call of Duty: Black Ops JátékképekCall of Duty: Black Ops JátékképekCall of Duty: Black Ops Játékképek

A második pálya, a Payback szintén nem ismeretlen a rajongók előtt: a Los Angelesben is mutatott részlet azzal kezdődik, hogy némi pofozkodás után meglovasítunk egy harci helikoptert, aztán alaposan odacsördítünk mindennek, ami mozog (meg néha annak is, ami nem). Lehetne most fanyalogni, hogy elférne egy kicsit nagyobb játéktér a helikopterben, vagy valami kevéssé lineáris küldetés, ha már egyszer egy helikopterben ülünk, de ez is csak azt mutatja, mennyire más egy ilyen pálya, amikor a teljes egészből kiragadva látjuk. A cím jelentéséből (a payback nagyjából annyit tesz: revans) én arra tippelek, hogy a kampányban ordas nagy szívások árán jutunk majd csak el addig, hogy elkötjük a helikoptert, és azért legyen bármennyire is szkriptelt a kis repkedés, biztos lesz elég düh, amit kiadjunk majd magunkból fél óra menekülés és élethalál-harc után.

Az Activision készséges hozzáállása nyomán interjút is készítettünk a fejlesztőkkel, amiben szó esett többek közt a multiplayerről, a kampánymódról, arról, hogy miért is pont a hidegháborút választották a többi lehetséges történelmi időszak helyett, és volt néhány őszinte mondat azzal kapcsolatban is, hogy mit gondolnak az Infinity Ward vesszőfutásáról –- hogy pontosan mi mindent hagynak leközölni a fél órás beszélgetésből, az a szeptemberi PC Guruból derül majd csak ki.