• Más nevet kaphatott volna a játék
  • Több opció is akadt
  • Köztük a "Fallout"

A Half-Life első része nem egy részletes tutorial-szakasszal kezdődik, hanem egy vonatozással. Egy igen hosszú vonatozással. Bár a jobb helyeken tömegközlekedési eszközként használt alkalmatosságon való utazás nem hangzik úgy, mint egy nagyszerű és emlékezetes videojátékos pillanat, a Valve fejlesztői által bemutatott megvalósítás teszi ezt mégis olyan különlegessé. Dario Casali, aki 1996-ban pályatervezőként kezdett a Valve-nál, YouTube-csatornáján felidézte a stúdiónál töltött időszakát. Az első epizódban Casali a Half-Life-sorozattal kapcsolatos legelső emlékeiről mesélt.

"Amikor csatlakoztam a Valve-hoz, a projektet még Quiver-nek hívták" – emlékezett vissza az egykori fejlesztő, majd hozzátette, hogy több név is be lett dobva a kalapba. Két kategóriára osztották őket: "Az eddigi legnépszerűbb nevek", valamint "A még versenyben lévő nevek" oszlopokra. Érdekesség, hogy a "Half-Life" csak a második oszlopban szerepelt, olyanok mellett, mint a "Burn", a "Bolt", az "Adrenaline" vagy épp – nem vicc – a "Trash". Ezzel szemben az elsőben olyanok kaptak helyet, mint a "Dirt" vagy a "Pressure". Talán a legmeglepőbb, hogy a "Fallout" is opció volt a lista második felében, viszont ezt elvetették, hiszen az Interplay 1997-ben (egy évvel a Half-Life megjelenése előtt) adta ki Fallout című játékát.