Sajnos, ahogy az EA nem tud előállni egy igazán ütős Star Wars játékkal, úgy a Sega sem tudja kiaknázni az Alien-franchise-ban lévő lehetőségeket. Az Alien: Isolation az egyetlen kiemelkedő munkájuk, de azt is csak mobilos formában voltak képesek folytatni. Az Aliens: Colonial Marinest próbálja mindenki elfelejteni, az Aliens vs. Predator meg a szódával elmegy kategória ékes példája.

Egészen 2009-ig az Obsidian is dolgozott egy Alien RPG-n, ez lett volna az Aliens: Crucible, amelynek egy prototípusát bemutatták a kiadónak, ebből részleteket láthattunk is. A Sega azonban nem látott benne fantáziát, így lelőtte a projektet, hiába érezték úgy az alkotók, hogy valami igazán jón dolgoznak. A most Chris Avellone elárult néhány új érdekes részletet a VG427-nek a játékkal kapcsolatban.

Állítása szerint alapvetően olyan lett volna a játék, mint a Mass Effect, csak félelmetesebb. Két csapattárs kíséretében küzdhettünk meg az idegen bestiákkal real time, és mindkét társunknak kiadhattunk volna egyszerű parancsokat.

Bár a Crucible jóval megelőzte Ridley Scott filmjét, a Prometheutst, a két produkció között akadt néhány hasonlóság. A játék sztorija szerint egy emberi csapat – tengerészgyalogosok és tudósok – eljutott a xenomorph-ok rendkívül instabil bolygójára, ahol felfedezték a mérnökök (akkor még Space Jockey-k). Ez lett volna a játék egyik fő helyszíne. Avellone elmondása szerint még néhány karakterük is emlékeztetett a Prometheus egyik-másik szereplőjére. Ugyanakkor a Crucible világa erőszakosabb volt, hiszen rengeteg xeno szaladgált a pályákon.

A játék központi elemének szánták a félelmet, ami a beszélgetések során is megmutatkozott. Minden párbeszédben benne volt, hogy akármelyik pillanatban támadhatnak az idegenek, így a legtöbb beszélgetést biztonságos helyen kellett volna megejteni. A Crucible emellett túlélő-horror jegyeket is magán viselt, így például az erőforrások gyűjtögetése szintén fontos szerepet kapott volna.

alien-covenant-alien.jpg