Régóta hajtogatjuk már, hogy közel másfél évtized után a Sony-nak illene feltámasztania a SOCOM-szériát, amit 2002-ben a SOCOM U.S. Navy SEALs indított el az útján. A PlayStation 2, a PlayStation 3 és a PSP ikonikus TPS-sorozata sokáig a japán konzolok egyik legizgalmasabb exkluzívja volt, így nem is annyira meglepő, hogy a Battlefield Portal elképesztő pálya- és játékmód-szerkesztőjét látva az egyik veterán rajongó, G.I.R. máris munkának látott. És hát, mivel is lehetne kezdeni a remake-elést, mint az első és második rész legendás pályájával, a Desert Glory-val?
Work in Progress SOCOM Desert Glory recreation in @Battlefield 6 Portal! pic.twitter.com/iCy3xygMn2
— BATTLEFIELD PORTAL (@BF_Portal_Hub) October 12, 2025
Az egyelőre erősen "work in progress" projekt már most tökéletesen hozza a SOCOM-játékok hangulati és látványvilágát, a fenti videón pedig a veteránok könnyedén felismerhetik a Desert Glory poros sivatagi utcáit. Nem volt túl nehéz dolga G.I.R.-nek, hiszen a Battlefield 6 használatra kész assetjei remekül adják magukat a SOCOM és SOCOM II türkmén helyszínéhez. A teljes élményhez már csak a TPS kameranézet kellett, amit szintén könnyedén támogat a Battlefield Portal rendszere, amiben kapásból játszhatunk komplett zombimódot, vadászrepülős versenyt, mászókihívást, de még a Counter-Strike Dust 2-je is jól felismerhető állapotban várja a játékosokat.
Azt pedig nem győzzük hangsúlyozni, hogy még csupán alig néhány nap telt el a Battlefield 6 rajtja óta, mégis már ilyen kaliberű alkotásokat találunk a Godot Engine szerkesztői felületét használó Battlefield Portal-ban. Habár egészen biztos, hogy nem fogunk egyhamar ráunni az olyan hagyományos játékmódokra, mint a Conquest, a Breakthrough vagy a Rush, az egészen biztos, hogy a Battlefield Portal új iterációjának támogatása remek húzás volt az EA és a Battlefield Studios részéről, hiszen a közösséget is bevonva szinte örök életet kaphat így a Battlefield 6.
Borítókép forrása: Sony Computer Entertainment