• Az SSD-k hatásáról beszélt az Epic Games
  • A PS5 miatt az Unreal Engine kódján is módosítaniuk kellett

A PC-játékosok körében már jó ideje alapkellék az SSD, mely a mostani generációváltással végre konzolokon is azzá válik. Ennek pedig nemcsak a töltési idők tekintetében lesz jelentősége, hanem a komplett játéktervezést megváltoztathatja - erről beszélt nemrég az Epic Games egyik vezetője, Nick Penwarden is a VG247-nek adott interjújában.

annyira-gyors-a-ps5-ssd-je-hogy-az-unreal-engine-t-is-at-kellett-irni-miatta.jpg

Bár általánosságban véve a két új konzol közül az Xbox Series X lesz erősebb valamivel, az SSD éppen egy olyan terület, amiben a PS5 kimagaslik (a két konzolt összehasonlító cikkünket itt találjátok), ennek pedig az Unreal motorra is hatása volt.

"Az, hogy extrém sebességgel lehet streamelni, lehetőséget ad a fejlesztők számára, hogy sűrűbb és részletesebb környezetet hozzanak létre, ami teljesen megváltoztatja az adatstreamelésről alkotott elképzeléseinket. Valójában akkora hatása van, hogy újra kellett írnunk a központi I/O alrendszereket az Unreal Engine-ben, figyelembe véve a PS5 képességeit" - mondta Penwarden.

Az Epic Games néhány hete a legújabb motorját, az Unreal Engine 5-öt is PS5-ön demózta.