Júliusban adtunk hírt először a magyar fejlesztésű Paracom nevezetű játékról, most pedig eljött a nagy nap és végre elérhetővé vált a Steamen! Ezt a játékot az SCP, a Backrooms, a Delta Green, a John Carpenter-féle The Thing (A dolog) és a Quake inspirálta, a sztori – illetve maga a játék is – pedig mélyebb rétegeket rejt, mint az elsőre gondolnátok. A történet szerint létezik egy Hivatal néven ismert nemzetközi szervezet, ami a világon felbukkanó anomáliák megsemmisítésével foglalkozik, és ha valami para van, akkor a Paranomal Commando máris bevethető. Egy nap öt turista bemegy egy vendégházba és soha többé nem kerülnek elő, viszont a legérdekesebb a dologban az, hogy ez a vendégház egy nappal korábban még nem is állt ott. Kiküldik tehát a Gamma-osztagot, hogy nézzék meg, mi történhetett.

Simon Gábor fejlesztő elárulta nekünk, hogy a Paracom nem egy szokványos játék, hanem egyfajta úgynevezett „iceberg” alkotás, amiben sokkal több rejlik, mint az elsőre gondolnátok! Ha jobban beleássátok magatokat a játékba és alaposabban felfedezitek a környezetet, akkor titkos tartalmakat, secret bossokat és többféle befejezést is találhattok! A Paracom konkrétan 0 Ft-ból készült, ám ehhez képest rengeteg rejtett tartalom található benne, amiket érdemes felfedeznetek! Az alkotók – a teszterként résztvevő Morris Balázs ötletei is formálták a végeredményt – célja, hogy legyen egy saját SCP / Backrooms világuk, amit a közösség is alakíthat.

A Paracom mindezeken túl igencsak komplex mechanikákkal lett megáldva, például akadnak benne döntéshelyzetek, amik mindig kihatással lesznek a továbbiakra (csak úgy, mint a Telltale-játékokban), illetve nagyon fontos a mentális befolyásolás is, hiszen figyelembe kell vennetek azt is, hogy egy komplett csapat van mellettetek, akik elkezdhetnek gyanakodni, ha túl sok olyan dolgot csináltok, ami furcsa lehet számukra – sőt, ha nem vigyáztok, akár ellenetek is fordulhatnak!

A Paracom Steam-oldalát ITT találjátok!

Borítókép forrása: Steel Widow Klan