Tény, ami tény, a Bioware már a Mass Effect és Dragon Age játékok óta nem az a fejlesztő, ami anno volt. Az RPG elemek csökkentek, és egyre nagyobb teret kapott az egyszerű lövöldözés és a többjátékos mód. Ennek a folyamatnak az eredménye az Anthem, ami egy MMOTPS lesz.

Sok embernek főleg az nem tetszik, hogy a Bioware ennyire elfordult az egyszemélyes élményre kihegyezett RPG-ktől. Az Anthem direktora, Jon Warner sem tagadja, hogy új irányba indult el a Bioware, de szerinte ez nem egy hirtelen irányváltás, hanem egy természetes folyamat része.

„Ha megnézed a Bioware játékait, a Baldur’s Gate-től és a Neverwintertől kezdve a Jade Empire-en és a Knights of the Old Republicon át a Mass Effectig és a Dragon Age-ig, látni fogod, hogy mindig fejlődött a technika és a történetmesélés… Ennek fényében az Anthem nem egy búcsú valamitől, hanem a képességeink és technikánk újabb evolúciós állomása” – mondta Warner a GamesIndustry.biz-nek.

„Ha a játékosok ráteszik a kezüket a játékra és elmerülnek benne, rájönnek, hogy a világa tele van érdekes karakterekkel, akiket meg akarnak majd ismerni, és saját történetük hőseivé válhatnak. Őszintén szólva ez a Bioware élmény szíve és lelke.”

Warnertől azt is megtudhattuk, hogy az Anthemen már a Mass Effect 3 elkészülte óta dolgoznak, és a koncepció azóta sem változott. Nos, február 22-én kiderül, hogy az Anthem beváltja-e a hozzá fűzött reményeket. Mert ha nem is egyszemélyes élményre megalkotott RPG, hanem MMOTPS, attól még lehet jó játék.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!