Az Assassin’s Creed: Odyssey több mint 100 órára elegendő tartalma között nem egy kikacsintás a való világra. A Ubisoft a programján keresztül a konkurenciáját, az EA-t is célba vette egy ízes beszólással.

Ahogy az a lenti videóban látható, hősnőnk, Kasszandra a Minotaurusszal szeretne szembenézni, ehhez viszont össze kell gyűjtenie három tokent. Ezeket első sorban egy-egy küldetés teljesítésével lehet megszerezni, ám akár pénzért is megpróbálhatjuk zsákba tenni. Azonban az egyik fickó a következőt mondja ajánlatunk megtétele után:

„You want to pay to win? Aren’t you a warrior? Where’s your honour? Where’s your sense of pride and accomplishment?” Magyarul ez nagyjából így hangzik: „Fizetni akarsz a győzelemért? Hát nem harcos vagy? Hol a becsületed? Mi lesz a büszkeség és a beteljesülés érzésével?”

Valószínűleg már az első mondatban feltűnik „pay to win” kifejezés, amit gyakran párosítanak a mikrotranzakcióhoz, különösen népszerű volt tavaly egy lapon emlegetni az EA-val kapcsolatban. De a „sense of pride and accomplishment” is ismerősen csenghet tavalyról, amikor az EA azzal védte a Redditen a Star Wars Battlefront 2 lootboxait, hogy ezekkel szerették volna elérni, hogy „a játékosok büszkeséget és beteljesülést érezzenek a hősök feloldásakor”. Vagyis angolul: „The intent is to provide players with a sense of pride and accomplishment for unlocking different heroes.”

A húzás megmosolyogtató, ugyanakkor talán a Ubisoft is magába szállhatna, hiszen a mikrotranzakció az ő játékaiktól sem áll távol, ráadásul élenjárók abban, hogy a játékaikat, mint szolgáltatást akarják eladni.