Történetesen akkor még nem voltam a PC Guru cikkírója – és így magától értetődően olyan dúsgazdag sem, mint most –, ezért a terv csak egy lehetett. Következő havi fizetésem egy kis szelete a Car Mechanic Simulator 2015-re fog elmenni. Ezen elmélkedve tehát, nyakamban 5 rendőrkocsival Los Santos utcáin tengettem ama késő májusi estét, amikor is a Steam felbukkanó értesítései megszakították az idillt. Ajándékot kaptam. Nyilvánvalóan kitaláltátok, hogy egy friss és ropogós CMS 2015 volt az, kíséretében az addigra már megjelent két DLC csomagjával. Az akkor még igencsak gyerekcipőben járó gurus karrierem első igazi meglepetése volt ez, hiszen alig pár hónapja ismertük egymás JohnBart kollégával, de máris egy ilyen szuper ajándékot kaptam tőle. (Azóta persze semmit, de majd ezt megbeszéljük.) A Gurunál viszont úgy döntöttünk, hogy most mi leszünk a ti JohnBart-pótlékotok, és az augusztusi számunk mellé megkapjátok a programot. Először azt szerettük volna, ha ő veszi meg nektek is, de számunkra érthetetlen módon elég hevesen reagált erre a felvetésre.

PC Guru 17/08

A MŰHELY AZ ÉN HELYEM

Bármennyire furcsa, a Car Mechanic Simulator 2015 egy sorozat immáron középső része. A 2014-es után igen hamar jött a következő, immáron a teljes játékunkként funkcionáló etap, idén júliusban pedig a 2018-as évszámmal fémjelzett verzió is, amiről ebben a számban olvashattok részletes tesztet. Természetesen minden kezdet nehéz, ezért az első felvonás nem hozta még meg azt a fajta sikert, amit a Red Dot szeretett volna. Jelen cikkünk tárgya azonban átszakított egy gátat, amely fölfelé indította a CMS-szériát. A népszerűség egyik mérőfoka az is lehetne, hogy míg korábban egyáltalán nem volt licencelt autó a szerelhető kínálatban, itt már nyomokban fel-feltűnnek olyan csodamárkák, mint letölthető tartalomként a DeLorean, a Bentley és mondjuk a Maserati. Az alapkínálat persze itt is fiktív autókra támaszkodik, de mi ez, ha nem egy jel, hogy érdemes a szimulátorjátékok széles skálájába beleilleszteni az autószerelősdit is. Nem azt szeretnénk sugallni, hogy mostantól kezdve mindnyájatokból profi szerelő válik majd, de az autók alapvető működését és az azt negatívan befolyásoló tényezőket megtanulhatjátok kiválóan értelmezni. Gondolok itt például arra, hogyha egy kanyarban furcsán viselkedő járművet hoznak be műhelyünkbe, akkor elsőként nem az ékszíjat vagy a gyertyát fogjuk kicincálni belőle, hanem a kormányzott kerekek tájékán kezdünk el bámészkodni.

A PIROS, AZ TILOS!

Jogosan merül fel a kérdés, hogy honnan tudom, mi romlott el? Ez igen egyszerű, hiszen minden elvállalt munkánkhoz tartozik egy munkalap. Ezen igen lényegre törően le van írva minden hibajelenség, majd közvetlenül mellette megtalálható az ezt okozó meghibásodott alkatrészek listája (legalábbis az első pár megbízás esetén, a későbbiekben ugyanis csak a hibás alkatrészek száma van feltüntetve, de azokat nekünk kell felkutatni). Fontos, hogy amikor az autót nézzük, akkor a megfelelő nézetben tegyük ezt. Van külön a szétszereléshez, az összeszereléshez és a hibák megállapításához használandó perspektíva. Utóbbi alkalmas arra, hogy csak azokat az alkotóelemeket fogjuk pirosas (néhol rozsdás) színnel látni, amelyek valószínűleg élettartamuk vége felé járnak, vagy csak éppen már elég távol kerültek attól, hogy újnak lehessen őket nevezni. Ezeket ügyesen eltávolítjuk, tartva a logikai sorrendet, mert a játék erre mindig figyelmeztetni fog. Mindig kívülről kell haladnunk a cél felé, a fentebb említett problémánk esetén például a kerék leszerelésétől kezdve kell eljutni a kormányrúdig vagy éppen a fékbetétekig. Minden egyes apró csavart mi fogunk kicsavarni, majd visszatenni, és mivel igen sok apróságot ki kell kapni a kocsiból, nem árt, ha nem adunk el semmit azelőtt, hogy megjavítottuk volna az elrozsdált elemeket, vagy újakat vettünk volna helyettük. Utóbbi persze a kevésbé pénztárcabarát megoldás, mert mindenből újat vásárolván kifejezetten ráfizetéses lenne az adott munkát érintő egyenleg. Apropó! Kezdetben mindenkinek lehetnek anyagi gondjai, de a bank (egy alkalommal) itt is tárt karokkal vár minket.

SZÓTÁR SEM KELL

Ha esetleg azon kezdtetek el agyalni, hogy miként fogom én ezt valami értelmezhetetlen idegen nyelven elsajátítani, akkor megnyugtatok mindenkit. A CMS 2015-höz nincsen szükségetek letölthető magyarításra, mert alapból édes anyanyelvünkön fogunk szembetalálkozni az indítást követően. A belerázódásunknak tehát nyelvi akadályai nem lesznek, azonban törekednünk kell majd a minél pontosabb munka elvégzésére. Minél több hibajelenséget kipipálva juthatunk hozzá a több tapasztalati ponthoz, hogy még nehezebb és hosszabb időt igénylő munkákat is el tudjunk vállalni. Az így szerzett anyagi javakat garázsunk fejlesztésére fogjuk költeni (pl. újabb diagnosztikai eszközöket, a javítást segítő szerszámkészleteket, vagy épp fényezőműhelyt oldhatunk ki), de később akár saját autókat is felkutathatunk különböző aukciók keretében, hogy aztán kipofozva őket megjárathassuk a tesztpályánkon a drágaságokat. Igen! Az autókat tudjuk vezetni is, hogy állapotukat ellenőrizhessük, majd kuncsaftjaink arcába elégedetten belevigyoroghassunk egy húzós kör után. Tudjátok, mint annak idején, amikor David Hasselhoff a Három Kívánságban vitt el egy Trabantot Budapest belvárosában. Szegény tulajdonosa szerintem máig nem felejtette el azt a farolást, amit az első kanyarban hajtott végre vele a Michael Knight szerepébe hirtelen átlényegült filmcsillag. Visszatérve a fejlesztésekre, hasznos lesz majd az is, amikor táblagépet foghatunk a kezünkbe, hogy ne kelljen állandóan az emelő és az íróasztal közti távot megtennünk. Az alkatrészek eladását, az újak beszerzését onnantól kezdve bárhonnan elintézhetjük.

TE VAGY A SZAKI

A grafikát érintő kérdésekben annak idején JohnBart kiemelte, hogy igen magas volt az a gépigény, amelyen már viszonylag rövid töltési időket tapasztalhattunk a játék során, különösen akkor, ha nem egy autó várakozott javításra a műhelyünkben. Ilyen téren is mondhatom, hogy a program előnyére változott, köszönhetően a két év alatt befutott több mint 10 frissítésnek. Ennek tükrében a korábbi 80%-os értékelésünket megtoldanám még úgy 3-4 százalékponttal, amennyiben elfogadjátok ezt a két oldalt egyfajta „második nekifutás” minirovatnak. Ha már minden egyes csavarnak, minden árva gumigyűrűnek álmotokból felkeltve is fújjátok a helyét, ha már nem folyik az arcotokra a cserélendő olaj, akkor mindenképpen nézzetek szét a letölthető tartalmak nyújtotta kínálatban is, mert aki már ide eljut, az nevezhető igazi fanatikusnak is. A Red Dot Games játéka tehát minden túlzást nélkülözően nevezhető kiemelkedőnek, mert képes volt arra, amire a nagyon telített piac meglehetősen kevés terméke nem: konkrétan felhívta magára a figyelmet.

A CSAVARKULCS LEGYEN VELETEK!

Mivel még sohasem írtam aktuális teljes játékról egyik lapszámban sem, nagyon örülök, hogy ezt most megtehettem. Tudjuk, hogy ajándékot adni sokkal jobb, mint kapni (ugyan már…), kicsit úgy érezhetem, hogy én adom ezt most a kezetekbe. Azok után, hogy a 25 éves Gurut egy Spintires kíséretében adtuk át nektek, csak még jobban megerősödik bennem a tudat, hogy jól döntöttünk, amikor a Car Mechanic Simulator 2015-öt választottunk augusztusi teljes játékunknak. Aki széthajtani és összekoszolni tudja az autókat, az tanulja meg helyrepofozni is azokat! Ha azonban nem akartok szerelőműhelybe vonulni, akkor legalább könyörögve kérjük, hogy mossátok le őket a kedvünkért! Jó szórakozást mindenkinek!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

KÓDBEVÁLTÁS

A tartalomjegyzéknél lévő matricán található matricára nyomtatott kódsorokat nem a Steamen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni matricán található kódot, az eredmény pedig egy Steam-kód lesz, amit már beválthattok a Valve áruházában.

A matricán található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csakóvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!

A PC GURU AUGUSZTUSI SZÁMA AUGSZTUS 17-TŐL KAPHATÓ AZ ÚJSÁGOSOKNÁL!