Az Amnesia alkotója szerint sok a bugyuta játék
Thomas Grip, minden idők talán legfélelmetesebb játékának alkotója úgy látja, a játékipar a fiatalabb korosztály kiszolgálása felé tolódik. Ezzel pedig nem lenne semmi baj, ha mellette volnának normális, felnőtt játékok, csakhogy ezek száma folyamatosan csökkenő tendenciát mutat. <br />
Thomas pedig nem rejti véka alá a véleményét. Most például a Beefjacknek adott interjújában fejezte ki nemtetszését ama trend iránt, mely szerint manapság gyerekeknek készítik a játékok többségét, és a felnőtteket nem köti le semmi.
"Vegyük példának bármelyik nagy idei megjelenést és azt látjuk, hogy a játék magja olyasmi, amit maximum egy tízéves élvezhet. Ez azt jelenti, hogy minden olyan program, amit nekem készítettek, a kisfiam számára is ugyanakkora örömet nyújt. Ugyanakkor ha megnézzük a filmipart, a zeneipart, a sorozatokat és így tovább, egy csomó olyan dolgot találunk, ami a fiamnak nem jönne be. Persze, vannak részletek, amiket a koromnál fogva többre értékelek egy játékban, de a lényeg nem ez."
Grip szerint a vértől nem lesz semmi felnőttebb, sőt, minél erőszakosabb valami, annál gyerekesebbnek hat. Elárulta, hogy a Frictional következő, még be nem jelentett játékában olyan helyzeteket teremtenek majd, melyektől kellemetlenül érezzük magunkat és bizarr, szokatlan gondolataink támadnak. Magyarra fordítva a pszichológiai ráhatás ezerszer érettebbé tesz egy videojátékot, mint a sok filmes effektus vagy a teátrális akciójelenet.
Tény és való, hogy az Amnesiát is épp emiatt szerettük -- bízzunk benne, hogy a csapat új projektje minden téren felülemelkedik az amúgy is zseniális játékon.