Már csak egy hét, és megérkezik a rengeteg rajongó által várt Battlefield 6, ami a nyílt béta játékosszámai alapján (Steamen például 521 079 felhasználó jelentette a tetőt) sikerre van ítélve – pontosabban lenne, ha az EA nem támasztana irreálisan magas elvárásokat a Battlefield Studios lövöldéjével szemben. A belátható időn belül magánkézbe kerülő kiadó ugyanis azt reméli, hogy az FPS 100 milliós (!) játékosbázist gyűjt maga köré a pályafutása során, ami a franchise történetéből kiindulva kimeríti a lehetetlen küldetés fogalmát – hacsak rá nem kattannak az emberek a valamivel később érkező ingyenes battle royale módra. Amennyiben viszont figyelmen kívül hagyjuk a cég fantasybe illő elképzeléseit, kifejezetten erős nyitányra számíthat a DICE (valamint a Motive, a Ripple Effect és a Criterion) kampánnyal is felvértezett multiplayer alkotása, legalábbis abban az esetben, ha bejönnek az Ampere becslései.

Ahogy arról a The Game Business és a Game Rant is beszámolt, az említett elemzőcég szerint a Battlefield 6 már most körülbelül 1,7 millió előrendelővel büszkélkedhet Steamen, az első hét során pedig nem kevesebb mint 5 millió kópia találhat gazdára a programból. Kiemelte továbbá, hogy nagyjából 22 millió ember ugrott fejest a bétába, tehát nem mindenki tenyerelt rá azonnal a pre-order gombra – az Electronic Arts esetében mondjuk érthető az emberek óvatossága.

Mivel a kiadó valószínűleg hosszú évekig fogja támogatni a széria új felvonását, az első napok eladásainál némiképp fontosabb, hogy miként alakul a program népszerűsége. Ebben ugyebár nagy szerepe lesz a pontszámoknak, az extra tartalmak mennyiségének és minőségének, valamint a battle royale módnak, de az is fontos tényező, hogy hány ember választja a Battlefield 6-ot a novemberben érkező Call of Duty: Black Ops 7 helyett. Mi a béta pozitív fogadtatása és a várhatóan nagyot szóló nyitány ellenére is úgy gondoljuk, hogy soha nem lesz meg az EA által remélt 100 millió felhasználó, de ki tudja, lehet, hogy csak mi vagyunk túlzottan pesszimisták. Ti egyébként ott vagytok az előrendelők között?

A borítóképek forrása: Xbox Wire, EA